Recensie: Modern Family seizoen 10 RECENSIE

Recensie: Modern Family seizoen 10

Modern Family draait alweer 10 jaar mee, wat betekent dat we al 10 jaar meekijken bij deze bijzonder excentrieke familie bestaande uit vier gezinnen die samen één familie vormen. De opa van de familie wordt in dit seizoen weer een beetje ouder en de kleinkinderen worden langzaamaan puber en zelfs volwassenen.

Het concept van Modern Family is weinig vernieuwend. De serie is een combinatie van een sitcom en mockumentary. Deze laatste maakte de serie destijds tot zeer origineel en dit zijn misschien nog steeds wel de leukste momenten. Die kleine onderonsjes die je hebt met de karakters, waarin ze rechtstreeks naar ons als kijker praten. Kenmerkend zijn de korte, opeenvolgende scenes die voor een hoog tempo zorgen in de serie, en soms ook wel chaotisch gezellig kunnen zijn. Ook blijft Modern Family goed in af en toe mooie taboes doorbreken of interessante thema’s in het daglicht zetten. Ondanks dat blijft de serie mega luchtig en simpel.

De cast blijft bestaan uit dezelfde acteurs en actrices, waarin Ed O’Neill, Ty Burrell en Jesse Tyler Ferguson na 10 seizoenen het meest vermakelijk blijven. De actrice die Lily speelt blijft helaas tenenkrommend om naar te kijken.

Bij de recensie van Modern Family seizoen 9 werd genoemd dat deze serie vooral steengoed is in flauwe comedy, puur humor. Er is weinig ruimte voor andere gevoelens als vrolijkheid en de serie voelt regelmatig een beetje over the top. Seizoen 10 beloofde wat anders, want al ver van tevoren werd bekend dat in dit seizoen 10 een belangrijk karakter zou overlijden. Dat bracht de geruchtenmolen flink op gang en de verwachtingen waren hoog. Dat de makers er niet voor kozen om een echt groot karakter te laten overlijden, was misschien te voorspellen. Hoe dan ook was het een mooie kans voor Modern Family om te laten zien dat ze ook op de gevoelige toer kunnen gaan en dat deze familielieden echte emoties hebben. Jammer dat ze op dit gebied kansen lieten liggen. Enkele verhaallijnen kenden we van andere zeer recente series en echte, pure emoties bleven achterwege. Modern Family blijft bij zijn roots en succesformule ten koste van originaliteit en diepgang.

De echte fans zullen absoluut geen genoeg kunnen krijgen van dit 10e seizoen. Voor anderen wordt duidelijk dat Modern Family wel richting een einde begint te gaan, want het aantal echt hilarische momenten in de serie wordt toch wel minder.

Modern Family is vernieuwd voor een 11e en tevens laatste seizoen. Naast dat er in het 10e seizoen iemand is overleden, gaan we juist in seizoen 11 uitkijken naar het verwelkomen van een nieuw lid in de familie!

Recensie: Modern Family seizoen 10

Modern Family - Seizoen 10

1  2  3  4  5

Aan het begin van het hilarische tiende seizoen staat Jay op het punt als grand marshal deel te nemen aan de Fourth of July-parade en zorgen de Pritchett-Dunphy-Tuckers voor het nodige vuurwerk. Phil krijgt de kans zijn carrière een nieuwe wending te geven en Claire blijft worstelen met haar nieuwe rol in de familie. Terwijl Jay's bedrijf letterlijk naar de honden gaat, is Gloria geobsedeerd door de relatie van Manny en de buitenschoolse activiteiten van Joe. Mitch krijgt een aantal spraakmakende nieuwe zaken, terwijl hij samen met Cam een nieuw lid in zijn gezin opneemt en probeert de banden met Lily aan te halen. Hoewel Luke zich vol overgave op zijn school stort, weet Alex juist niet wat zij na haar opleiding moet doen en heeft Haley moeite een paar belangrijke beslissingen te nemen. Ondanks dat de familie het verlies van een naaste een plekje moet geven, weten zij zich ook te ontwikkelen, met een grotere lach dan ooit tevoren.