Recensie: Charlie's Angels RECENSIE

Recensie: Charlie's Angels

Charlie’s Angels is een tv-serie die op tv was van 1976 tot en met 1981. Jaren later volgden er twee redelijk succesvolle films. Anno 2020, de tijd van reboots en remakes, kon een nieuwe film met de Angels natuurlijk niet uitblijven. Elizabeth Banks besloot deze film op zich te nemen en op avontuur te gaan met drie gloednieuwe Angels. Elena werkt als wetenschapper aan een nieuwe uitvinding. Het blijkt dat deze uitvinding, in de handen van de verkeerde mensen, als wapen kan worden gebruikt. Ze besluiten Townsend Agency in te schakelen. Het is het begin van een roekeloze missie, waar ze te maken krijgt met Angels Sabina en Jane.

Na een succesvolle tv-serie en de twee films ligt de lat voor een nieuwe Charlie’s Angels film hoog. Het is een film die helemaal past in deze tijd. Vol met girlpower. Naast actie en komedie is er één belangrijk kenmerk wat hoort in dit concept, namelijk sisterhood. Dit is gelijk waar deze nieuwe film een beetje de mist in gaat. Bij het begin van de film kennen Jane, Sabina en Elena elkaar nog niet of nauwelijks. Alhoewel ze in de loop van de film hecht worden en meer op elkaar ingespeeld zijn, mis je toch dat echte gevoel van sisterhood wat bijvoorbeeld de oude Angels Cameron Diaz, Lucy Liu en Drew Barrymore briljant wisten over te brengen vanaf de eerste minuut. Het is wat de films zo fantastisch maakte. Hierdoor mist de film dat je je echt kan inleven, kan meeleven en dat echte Charlie's Angels gevoel hebt.

De nieuwe Angels worden gespeeld door Kristen Stewart, Naomi Scott en Ella Balinska. Kristen Stewart weet positief te verbazen, ondanks dat vele kijkers zeer lage verwachtingen hadden van deze actrice. Deze actrice blijkt gevoel voor humor en timing te hebben en kan wel degelijk emoties overbrengen op de kijker. Naomi Scott is overtuigend als de nerd en nieuwkomer in de wereld van Angels. Ze is een goede actrice en laat nogmaals zien dat ze erg veelzijdig is. Ella Balinska is een vrij onbekende naam. Wat een leuke actrice is dit. Zij is een echte kick-ass powervrouw, die we graag vaker willen zien.

Charlie’s Angels is een film vol actie, avontuur en humor. Alhoewel het plot niet zeer bijzonder is, maar dit is meestal niet het geval bij een actiefilm. Reboots en remakes zijn gevaarlijk, want ze worden altijd vergeleken. Charlie’s Angels is geen originele film, maar ach ja… de nieuwe Men in Black film was dat ook niet. Toch weet de film enkele plottwists neer te zetten en blijft de film zeer vermakelijk.

Aan het einde van de film wordt gehint naar een vervolg. Het is echter de vraag of we deze gaan zien, vanwege tegenvallende cijfers en recensies. Jammer, deze vrouwen hebben samen de potentie om een zeer sterk Angels trio te worden. Alleen missen ze in deze film af en toe nog net te veel dat echte girlpower en sisterhood wat de belangrijkste ingrediënten zijn van deze franchise.

Recensie: Charlie's Angels

Charlie's Angels

1  2  3  4  5

Elizabeth Banks regisseert de nieuwe generatie stoere Charlie's Angels – Kristen Stewart, Naomi Scott en Ella Balinska – detectives die werken voor de mysterieuze Charles Townsend. De Townsend Agency is wereldwijd aan het uitbreiden en meerdere teams met slimme, zwaar getrainde badass vrouwen worden geleid door verschillende Bosleys. Als een jonge IT-er waarschuwt voor een gevaarlijke technologie, komen de Angels in actie en zetten zij hun levens op het spel om de wereld te redden.

Bekijk hieronder de trailer: