Recensie: Playing with fire RECENSIE

Recensie: Playing with fire

Superintendent Jake Carson is een hele serieuze en gedreven smokejumper, een soort brandweerman die vanuit een helikopter werkt. Wanneer hij en zijn team drie kinderen uit een brandend huis halen, moeten ze voor de kinderen zorgen tot hun ouders komen. Maar voor een stel kinderen zorgen blijkt voor Jake en zijn crew een stuk moeilijker te zijn dan branden blussen…

Playing with fire is een familiefilm, onder andere gemaakt door Nickelodeon movies. Al snel kom je erachter dat de film eigenlijk vooral voor kinderen gemaakt is. Eén personage komt bijvoorbeeld vaak ineens het beeld in, met een geluidje wat aanduidt dat hij plotseling aanwezig is. Dit lijkt meer op iets uit een kinderfilm of een sitcom, wat het voor een film voor volwassenen nogal misplaatst maakt. Vandaar dat ikzelf de categorie familiefilm zou veranderen naar een kinderfilm.

De personages hebben hun eigen, vaak grappige eigenaardigheden, maar verder zijn ze niet heel bijzonder. Ja, ze zijn vriendelijk en willen het beste voor elkaar, dus voor een kinderfilm is dit eigenlijk genoeg. Playing with fire heeft wel aparte personages. Zo is de vrouw waar Jake Carson verliefd op is, nogal een obsessie met padden. Ja, je leest het goed: padden. Ze werkt in een reservaat om de beestjes te beschermen, en praat ongeveer net zoveel over padden als Jake over vuur en het bestrijden ervan praat. De kinderen waar de smokejumpers voor moeten zorgen, Brynn, Will en Zoey, zijn niet de liefste kinderen en doen gewoon waar ze zin in hebben. Dit zorgt natuurlijk voor frustraties en grappige momenten in de film.

Playing with fire is waarschijnlijk het allerleukst wanneer je hem met je jonge kinderen kijkt, en met hen mee geniet. Vanuit het standpunt van een volwassene zou ik de film 2 sterren geven, want erg goed is hij niet, maar wanneer je hem vanuit een kind bekijkt, is hij wel erg grappig. Met een hartverwarmend einde van het verhaal, is het toch wel een leuke film. Vandaar dat ik er toch voor gekozen heb om Playing with fire 3 sterren te geven.

Recensie: Playing with fire

Playing with fire

1  2  3  4  5

In deze familiekomedie ontfermt een stel stoere brandweermannen zich tijdens Kerst over een drietal kinderen. Al snel komen ze erachter dat voor kinderen zorgen misschien nog wel zwaarder werk is dan branden blussen.