Recensie: Bombshell RECENSIE

Recensie: Bombshell

#MeToo is nog altijd hot in de entertainmentwereld. Het was dan ook een kwestie van tijd voordat de eerste verhalen hierover zouden terugkomen op het witte doek. Bombshell is zo’n verhaal, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de baas van Fox. En hoe kunnen we dit verhaal beter volgen dan door de ogen van de vrouwen?

Dit biografisch drama heeft een flinke cast, met name als Charlize Theron Nicole Kidman en de jonge Margot Robbie. Alle drie deze dames zijn powervrouwen die niet bang zijn voor een beetje pit. Een ideale casting dus. De film Bombshell start met Gretchen Carlson (Nicole Kidman). Zij wilde niet ingaan op de seksuele avances van haar baas Roger Ailes. De wereld van entertainment staat op zijn kop wanneer zij besluit hem aan te klagen. En dan is het wachten, totdat en of meerdere vrouwen zich gaan melden. We volgen dus in totaal drie vrouwen, wat interessant is door de verschillende perspectieven. Zo speelt Kidman een iets oudere vrouw met een langzaam afbrokkelende carrière. Zij speelt haar pittige kick-ass rol met verve. Theron is overtuigend in haar rol van de vrouw met een sprankelende carrière. Haar dilemma, wel of niet meedoen met de aanklacht, is duidelijk voelbaar en zo goed te begrijpen. Margot Robbie speelt de jonge, ambitieuze pupil. Zij komt pas net kijken.

Bombshell geeft een zeer goed beeld van wat gebeurd is bij Fox. Het script en de dialogen zijn ijzersterk. De film heeft een fijn tempo. Het enige rare is dat de vrouwen zich soms rechtstreeks richten op de kijker en je zelfs aankijken. Deze manier van filmen en montage voelt minder passend. De film komt dan ook wat traag op gang en net wanneer je denkt dat het echt menens wordt, gaat de film plots richting het einde.

Bombshell gaat natuurlijk over bizarre en verontrustende gebeurtenissen. Toch hadden de makers meer kunnen doen om het publiek echt te raken. Los van twee scènes van Margot Robbie, die pure en rauwe emoties losmaken bij de kijker en de echt veroorzaakte pijn het meest laat zien, blijft Bombshell net iets teveel aan de oppervlakte. Enerzijds is dit positief, de vrouwen worden eens niet als de over emotionele types neergezet. Anderzijds laat het qua impact hierdoor wel kansen liggen.

Recensie: Bombshell

Bombshell

1  2  3  4  5

Een onthullende kijk in het meest krachtige en controversiële media-imperium wat Amerika ooit gekend heeft; Fox News. Gebaseerd op het waargebeurde schandaal vertelt Bombshell het explosieve verhaal van de vrouwen die het zwijgen doorbraken en het hoofd van Fox News, Roger Ailes, beschuldigden van seksuele intimidatie.