Recensie: Birds of Prey RECENSIE

Recensie: Birds of Prey

Toen in 2016 de film Suicide Squad uitkwam, was er eigenlijk maar één personage waarover iedereen het had: Harley Quinn! De doorgedraaide, maar grappige en overdreven ex-psychiater is terug en siert in haar eigen film: Birds of Prey. Nadat zij en de Joker uit elkaar zijn gegaan, wil iedereen wraak op de excentrieke dame. Maar: zij geeft zich niet zo gemakkelijk gewonnen!

Birds of Prey And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn is de complete naam van deze film. Omdat Harley Quinn nu single is en extra voor zichzelf op moet komen, is emancipatie inderdaad een goede en bijpassende naam. Fantabulous (een combinatie van fantastic en fabulous) is ook zeker een woord wat bij deze pittige dame past. Ze ziet er altijd uniek uit, maar wel kleurrijk. In eerste instantie is de naam Birds of Prey niet duidelijk, omdat je niet weet waar het voor staat. De verschillende vrouwen die door omstandigheden samen beginnen te werken, gaan de slechteriken in Gotham aanpakken en noemen zich gezamenlijk de Birds of Prey. Officieel hoort Harley echter niet in deze groep, dus de ondertitel van de film is een goede verwijzing naar de hoofdpersoon.

De film zit goed in elkaar - de beelden en muziek passen goed bij elkaar en lopen goed over. Er is gebruik gemaakt van veel oude rocknummers, die bij de situaties aansluiten en je lekker het verhaal in slepen. Natuurlijk zitten er hele over de top situaties in Birds of Prey: Harley Quinn die op rolschaatsen achter een motor hangt of vechtscènes op onlogische, maar leuke locaties (waar mensen op bizarre en grappige manieren onderuit gehaald kunnen worden!). Je gaat echter niet naar een film zoals deze om realistische beelden te zien, maar om te lachen om stomme gebeurtenissen en personages.

Wat het meest jammere is aan deze film, is een scène waarin één van de personages ineens superkrachten lijkt te hebben, terwijl er verder alleen maar normale mensen zonder speciale krachten zijn. Dit lijkt een beetje een makkelijke manier van de filmmakers om de vrouwen uit een rotte situatie te helpen. Dat is zonde, want verder zijn de personages redelijk realistisch gehouden.

Zoals vaak bij superheldenfilms, zijn de meningen over Birds of Prey erg verdeeld. In principe is het een leuke en vermakelijke film, maar ik zou hem niet per se als ‘goed’ bestempelen. Ik heb me prima vermaakt, maar het is geen film die je absoluut gezien moet hebben. In de trailer is Harley Quinn vooral een vervelend, irritant mens met een hoog stemmetje, maar gelukkig is dit niet heel de film lang zo. De acteurs in Birds of Prey doen het goed en zetten een goed resultaat neer.

Al met al is Birds of Prey gewoon een vermakelijke film voor liefhebbers van superheldenfilms en actie (en een aardige hoeveelheid geweld - daar moet je wel echt tegen kunnen!)

Recensie: Birds of Prey

Birds of Prey

1  2  3  4  5

Dit is de dvd uitgave van de DC Comics film Birds of Prey met Margot Robbie als Harley Quinn. Ken je die grap van de agent, de zangvogel, de psychopaat en de maffia-prinses? Birds of Prey (And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn) is een bizar verhaal verteld door Harley zelf, zoals alleen Harley dat kan.
    Heel Gotham wordt overhoop gehaald nadat Roman Sionis, de grootste en meest narcistische schurk van de stad, en zijn toegewijde rechterhand Zsasz een prijs op het hoofd van het jonge meisje Cass hebben gezet. Dit leidt ertoe dat de paden van Harley, Huntress, Black Canary en Renee Montoya elkaar kruisen, waarna dit bijzondere viertal met elkaar zal moeten samenwerken om Roman te verslaan.

Bekijk hieronder de trailer: