Recensie: Supernatural seizoen 14 RECENSIE

Recensie: Supernatural Seizoen 14

Bij seizoen 5 van Supernatural werd eigenlijk al gezegd, dat dit het laatste seizoen zou zijn van de bovennatuurlijke serie. Maar inmiddels zijn we in seizoen 14 en vechten de gebroeders Winchester nog vrolijk hun veldslagen. Zal seizoen 15 dan echt de laatste zijn?

In seizoen 13 kwamen Sam en Dean in aanraking met een parallel universum en leverden ze een groots gevecht tegen Lucifer om hun moeder terug te krijgen. Dit is niet zonder gevolg, omdat aartsengel Michaël op dat moment bezit neemt van het lichaam van Dean. Aan het begin van seizoen 14 doet Sam er alles aan om Dean terug te vinden. De verrassende nieuwe bondgenoot van de broers Gabriël heeft zijn eigen gevechten te leveren. En ten slotte probeert Nephilim (half engel/half mens) Jack zijn weg te vinden in een leven zonder krachten (die in seizoen 13 werden afgepakt door zijn vader Lucifer), wat nog niet zo heel gemakkelijk lijkt...

Na dertien seizoenen is het nog een hele klus om originele afleveringen te blijven bieden. Supernatural begon klein met twee broers die op zoek gingen naar hun vader en hiermee gedwongen werden in zijn voetsporen te treden. Maar inmiddels is de serie uitgegroeid tot een groots gevecht tussen goed en kwaad. Wat seizoen 14 hierin zo sterk maakt, is dat naast de epische en grootschalige gevechten het dagelijks leven nog gewoon doorgaat. Er worden nog steeds monsters en geesten opgespoord om ervoor te zorgen dat ze geen kwaad meer kunnen doen. Daarnaast is er ook in dit seizoen ruimte voor nieuwe monsters, die zelfs de gebroeders Winchester onbekend zijn. Bijvoorbeeld een soort enge monsterversie van Groot. Het mooie hiervan is, dat een serie die al veertien seizoenen draait, zijn kijkers nog weten te verrassen.

Familiebanden zijn nog steeds heel erg belangrijk in de serie. Dean en Sam begonnen als broers die in zijn geheel niet op elkaar lijken, maar nu gaan ze voor elkaar door het vuur. Wat bijvoorbeeld zichtbaar in de moeite die Sam doet om zijn broer terug te vinden, nadat Michael zijn lichaam heeft overgenomen. Ook de onderlinge grappen en sarcastische opmerkingen maken dat Supernatural ondanks de vele angstaanjagende elementen, niet zwaar om naar te kijken. In seizoen 14 van Supernatural zullen de fans ook iets anders bijzonders vinden, namelijk de 300ste aflevering van de serie! Dit is een hele emotionele aflevering en deze komt ook in de extra's van de dvd's uitgebreid naar voren. Het enige puntje van kritiek is dat dood in de serie vaak genoeg niet geheel dood betekent. Aan de ene kant is dit een mooie eigenschap van een bovennatuurlijke serie, maar aan de andere kant: hoe geloofwaardig is dan de dood van een geliefd personage?

Supernatural seizoen 14 betekent twintig afleveringen aan heerlijk kijkplezier vol grappen, monsters en gevechten van post-apocalyptische afmetingen. De dvd's bevatten ook vele extra's, waar fans die niet genoeg hebben aan de afleveringen, van zullen genieten.

Recensie: Supernatural Seizoen 14

Supernatural - Seizoen 14

1  2  3  4  5

In seizoen 14 van Supernatural gaat de schokkende reis van de gebroeders Winchester door als Supernatural zijn historische veertiende seizoen ingaat. Sam en Dean hebben overeenkomsten met monsters, demonen, de hemel en hel. Door verschillende universums te gaan, hebben de Winchesters en Jack uiteindelijk gevochten tegen Lucifer om hun moeder terug te krijgen, dit met een verrassende bondgenoot als gevolg: Gabriel. Met de hulp van Gabriel, de Winchesters en de engelen bedachten ze een plan om terug te keren naar de apocalyps wereld om te voorkomen dat de kwaadaardige aartsengel Michael een kloof zal slaan tussen de verschillende universums. Zonder keuze moeten de Winchesters Michael de hulp van Michael aanvaarden om hun grootste vijand (Lucifer) voor eens en altijd te verslaan, maar hierdoor zullen ze zelf gedoemd zijn door dit gevecht.