Recensie: To All the Boys: P.S. I Still Love You RECENSIE

Recensie: To All the Boys: P.S. I Still Love You

Na de populaire film To All the Boys I’ve Loved Before kon een vervolg haast niet uitblijven. Maar is de tweede film net zo leuk als de eerste?

In To all the boys: P.S. I Still Love You zijn Peter Kavinsky en Lara Jean eindelijk een echt stelletje. Ze zijn erg gelukkig samen. Maar dan duikt ineens John Ambrose weer op in het leven van Lara Jean. Hij is één van de jongens die een liefdesbrief van haar heeft ontvangen. Lara Jean merkt dat ze begint te twijfelen over haar gevoelens, want ze vindt John Ambrose stiekem ook wel erg leuk. Maar voor wie zal ze uiteindelijk kiezen: John of Peter?

In To All the Boys: P.S. I Still Love You keren Lana Condor en Noah Centineo weer terug als Lara Jean en Peter Kavinsky. En ook in dit tweede deel weten beide acteurs goed te overtuigen met hun karakters! Het lijkt wel alsof Lara Jean en Peter Kavinsky voor hun geschreven zijn. Met name heeft Lana Condor iets heel ontwapenends over zich, waardoor je als kijker meteen gehecht aan haar raakt. Ze is een uitstekende actrice en weet de film heel goed te dragen. Maar ook Noah Centineo weet zijn rol goed neer te zetten en als kijker word je zelf ook een beetje verliefd op Peter Kavinsky. Ook de chemie tussen Lana Condor en Noah Centineo is duidelijk sterk aanwezig, waardoor de kijker het liefdesverhaal van hun karakters volledig gelooft. Daarnaast is er weer een leuke rol weggelegd voor Kitty (gespeeld door Anna Cathcart), het kleine zusje van Lara Jean. Af en toe steelt ze tijdens haar scènes echt de show.

Het verhaal van To All the Boys: P.S. I Still Love You vond ik persoonlijk iets minder sterk. In dit tweede deel  is er spake van een driehoeksverhouding tussen Peter, John en Lara Jean. Als je hiervan houdt dan zul je zeker genieten van deze film! Anders zal je waarschijnlijk de eerste film wat leuker vinden. Het verhaal zit zeker niet slecht in elkaar, maar het is wat langdradiger en nergens echt verrassend. Nu hoeft dat ook zeker niet bij een romantische young adult film, maar iets meer pit in het verhaal had best gemogen. Daarnaast onstaat er veel miscommunicatie tussen de twee hoofdpersonen en snap je niet alle keuzes die Lara Jean maakt. Waarom houdt ze bijvoorbeeld dingen achter? Dit is jammer, want hierdoor kan je je als kijker soms een klein beetje ergeren aan haar manier van doen. Iets wat in deel 1 niet gebeurde.

Desalniettemin is dit zeker weer een film om van te genieten. Als je het eerste deel leuk vond, dan is To All the Boys: P.S. I Still Love You zeker ook een aanrader. De film kan helaas het niveau van de eerste film niet bereiken, maar het is desondanks een heerlijke film om een avondje bij weg te zwijmelen. Voor de fans is er daarnaast ook goed nieuws, want er is ook nog een derde deel in de maak!

To All the Boys: P.S. I Still Love You

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Peter Kavinsky en Lara Jean zijn eindelijk een stelletje, maar de rust en liefde wordt rus verstoord door de komst van  John Ambrose McLaren. Ook hij heeft een liefdesbrief ontvangen van Lara Jean en staat daarom met een bosje bloemen voor de deur. Kan Lara Jean van twee jongens tegelijk houden?

Bekijk hieronder de trailer: