Recensie: Domino RECENSIE

Recensie: Domino

Wanneer de partner van Christian wordt vermoord door een lid van de terroristische organisatie ISIS, zet Christian alles op alles om de dader op te sporen. Terwijl Christian de dader probeert op te sporen gebruikt de CIA hem juist als een pion om andere leden van ISIS te vinden. Zal het Christian lukken om de dader te pakken te krijgen?

De verwachtingen voor deze film waren hooggespannen. Domino is namelijk geregiseerd door Brian de Palma (Scarface, Mission Impossible) en de hoofdrollen worden vertolkt door Nikolaj Coster-Waldau (bekend van onder andere Game of Thrones) en Carice van Houten (ook bekend van Game of Thrones). Twee hele sterke acteurs in samenwerking met een top regisseur, dat moet een goede film opleveren! Tenminste, dat zou je denken. Helaas is niets minder waar.

Ten eerste is de muziek die in Domino gebruikt wordt ronduit vreselijk. Het past totaal niet bij de sfeer van de film en leidt enorm af. De muziek is bijna continu aanwezig in de film, op het irritante af. Dit zorgt er echt voor dat de spanning bijna volledig uit het verhaal verdwijnt. Vele momenten worden juist lachwekkend (op een slechte manier) in plaats van dat de muziek het verhaal ondersteund. Dit is ontzettend zonde want hierdoor zit je vanaf het begin al niet in het verhaal. Daarnaast is het camerawerk ook heel amateuristisch gedaan. Wanneer er een belangrijk voorwerp wordt geïntroduceerd zoomt de camera er soms wel tot drie keer op in. Dit is niet alleen volledig overbodig, maar ook heel amateuristisch.

Ook het script van Domino weet niet volledig te overtuigen. Hoewel het verhaal best interessant is, blijft het script erg oppervlakkig. Nergens gaat het een beetje de diepte in en ook de karakters blijven hierdoor erg vlak. Zelfs de goede acteurs kunnen er niet veel van maken. Ondanks dat spelen Carice van Houten en Nikolaj Coster-Waldau wel allebei erg goed. Het is jammer dat ze niet een beter script hadden om mee te werken. Als dat wel het geval was zou de film al een stuk beter zijn.

Het verhaal van Domino is daarnaast wel erg vermakelijk. Het had alleen veel meer potentie. Nu werden de problemen allemaal relatief makkelijk opgelost, alsof de maker van de film het maar achter de rug wilde hebben. Na even gegoogled te hebben kom je erachter dat de film maar een heel laag budget tot zijn beschikking had, en dat is dus ook duidelijk terug te zien. Desalniettemin kan je je best een avondje met deze film vermaken als je je verstand op nul zet.

Recensie: Domino

Domino

1  2  3  4  5

De thriller Domino neemt ons mee van de ijzige Scandinavische steden naar de zonovergoten Spaanse landschappen. De Deense politieagent Christian gaat op zoek naar gerechtigheid voor de moord op zijn partner door ISIS-lid Ezra Tarzi. Christian krijgt hierbij hulp van Alex, zijn collega en tevens de ex-minnares van zijn partner. Christian en Alex spelen een onbewust kat-en-muis-spel met de dubieuze CIA-agent Joe, die Tarzi als pion gebruikt om andere ISIS-kopstukken te vangen. Christian en Alex strijden hierdoor niet langer enkel uit wraak, maar ook om hun eigen leven te redden.

Bekijk hieronder de trailer: