Recensie: Onward RECENSIE

Recensie: Onward

In dit nieuwe Disney-avontuur gaan broers Ian en Barley op zoek naar een manier om hun vader voor een dagje terug te krijgen. Hij is overleden voordat Ian geboren werd - en op zijn zestiende verjaardag krijgen ze een magische staf en een toverspreuk, waarmee ze hun vader voor een dag terug kunnen brengen. Helaas krijgen ze bij hun poging tot magie alleen zijn benen! Dit vraagt om een heuse zoektocht naar magie, en dat brengt de nodige problemen met zich mee!

Onward is een magisch en heerlijke film over familie en avontuur. Ian is een jongen die het liefst geen risico's neemt, alles over zich heen laat komen en nooit van zich af bijt. Zijn oudere broer Barley wordt door veel mensen gezien als een kneus die heel veel dingen verpest. Hij is een echte geek - helemaal weg van een magisch spel waar hij alle regels van weet. Dat komt de broers gelukkig goed uit, omdat ze erachter komen dat Ian magie kan gebruiken! Ian weet er niets van, Barley wel, en Barley kan weer geen magie gebruiken. Zo vullen de jongens elkaar goed aan, en dit zorgt voor een goed gevoel als kijker.

Omdat er in de wereld veel uitvindingen zijn gedaan, zijn magische schepsels lui geworden, en wordt er bijna geen magie meer gebruikt. Daardoor is het extra gaaf om te zien dat de twee jonge mannen het aandurven, en dit zorgt voor gave mogelijkheden in deze Disney film.

Onward is ontzettend gaaf geanimeerd. Alles ziet er goed uit, en voor zover mogelijk ook realistisch. Natuurlijk weet je dat elven niet echt zijn, maar ze zien er in ieder geval geloofwaardig uit. Hun ogen en gezichtsuitdrukkingen zijn duidelijk genoeg om goed over te brengen hoe de personages zich voelen. De omgeving, de auto's en alles eromheen zien er ook mooi uit. Je wordt hierdoor in het verhaal gezogen en overal is wel iets te zien!

Met de stemmen van Tom Holland en Chris Pratt weet je eigenlijk al genoeg - dat wordt lachen! De situaties waarin de jonge elven zich bevinden zorgen voor hilarische situaties: zo worden ze achtervolgd door biker-elfjes met opvliegende karakters, of moeten ze op hun vaders onderlichaam passen, die ze aan de lijn van hun draak achter zich aantrekken!

Meerdere personages hebben grappige karaktereigenschappen en zorgen zo voor extra leuke scènes in Onward.

Het begin van de film heeft veel stukjes die je al in de trailer gezien hebt, maar wanneer de basis voor het verhaal gelegd is, is het een echte verrassing wat er verder gaat gebeuren!  Met een hele hoop magie, humor en wederzijds vertrouwen tussen de broers, is Onward een geweldig avontuur voor jong en oud!

Recensie: Onward

Onward

1  2  3  4  5

De nieuwe Disney en Pixar film Onward vertelt het verhaal van de twee jonge elvenbroers Ian & Barley. In Onward beginnen de twee broers aan een bijzondere & avontuurlijke zoektocht om te ontdekken of er ergens in de wereld nog magie te vinden is om zo hun overleden vader voor 24 uur weer tot leven te wekken.

Bekijk hieronde de trailer: