Recensie: After the Wedding RECENSIE

Recensie: After the Wedding

De wegen van twee vrouwen kruisen elkaar als Theresa en Isabel in gesprek gaan met elkaar over sponsoring van het weeshuis in Calcutta, India, dat Isabel vertegenwoordigt. Theresa besluit in een opwelling om Isabel uit te nodigen voor de bruiloft van haar dochter. Als Isabel deze bruiloft bezoekt, komt ze een wel heel bekend gezicht tegen. De echtgenoot van Theresa blijkt haar ex te zijn. En niet zomaar een ex, maar een ex met wie ze een diep geheim deelt..

De titel, After the Wedding, belooft bij voorbaat al veel goeds voor een drama liefhebber. Bruiloften zijn tenslotte altijd leuk en zorgen voor de nodige sluizen die opengaan en zakdoekjes die niet aan te slepen zijn. Helaas is echter het tegendeel waar.

Aan de actrices uit After the Wedding, ligt het niet. Michelle Williams en Julianne Moore vertegenwoordigen de rollen van Isabel en Theresa en acteren de sterren van de hemel. Helaas blijven de rollen toch erg stijfjes en koud. Wetend dat deze actrices veel beter kunnen, ga je bijna denken dat de regie de touwtjes strak in handen heeft gehouden.

Ook verder in de film, blijven de personages koud en oppervlakkig. Geen enkele scène zorgt voor tranen bij de kijker en laat dat nu net wel zijn wat je verwacht bij een bruiloft-drama.

De tegenstellingen in de wereld worden duidelijk weergegeven in After the Wedding, zo wordt India meteen aan het begin van de film afgebeeld als armoedig en staat dat in sterk contrast met de weergave van het rijke, welvarende Verenigde Staten, waar Isabel al vlug naar toe reist om gesprekken te voeren voor hulp voor het weeshuis dat zij vertegenwoordigt in India. Hoewel het waarheid is dat een land als India, lijnrecht tegenover een land als de Verenigde Staten staat qua economie, wordt dit toch wel een beetje overdreven benadrukt in After the Wedding. Jammer, want het had veel mooier vormgegeven kunnen worden.

Deze remake van het gelijknamige exemplaar uit 2006 zou verbeteringen moeten hebben gekregen in het verhaal, maar al gauw blijkt het dat dit niet het geval is. Integendeel, deze remake van After the Wedding is een emotieloos, stijf verhaal en de kijker blijft achter met een gevoel alsof er iets miste. Gauw door naar de volgende, zodat we deze misser kunnen vergeten.

Recensie: After the Wedding

After The Wedding

1  2  3  4  5

Michelle Williams speelt Isabel, de manager van een weeshuis in Calcutta., die op een uitnodiging ingaat van zakenvrouw Theresa (Julianne Moore) in New York die haar wil inlijven bij haar organisatie. In ruil daarvoor zal Isabel het noodlijdende weeshuis voorzien van de nodige financiële support. De keuze dat zij haar weeskinderen dan niet meer mag bezoeken, maar hen daarmee wel financieel kan redden is moeilijk voor Isabel. Helemaal als blijkt dat Theresa ook nog eens is getrouwd met haar ex, Oscar (Billy Crudup), waarmee ze een geheim deelt.

De film is een Amerikaanse remake van een Scandinavische film met dezelfde titel, destijds geregisseerd door Suzanne Bier, die ook nu het script heeft geschreven.