Recensie: Sex education - seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Sex education - seizoen 1

Otis' moeder is sekstherapeut. Dit is natuurlijk ontzettend genânt voor een jongen die op de middelbare school zit, helemaal als je verlegen bent en zelf nog maagd bent! Samen met Maeve, een excentriek meisje die graag geld wil verdienen, begint hij op school seks advies te geven (voor geld). Al snel komen steeds meer mensen het tweetal opzoeken, en lopen de seksuele verlangens bij Otis zelf ook hoog op...

Sex education is een Netflix original serie die gaat over - je raad het al - seks! Een groot deel van de serie speelt zich af op de middelbare school waar Otis en zijn vrienden naartoe gaan, of bij hem thuis. Hij wil het liefst niet dat iemand weet waar hij woont, of erachter komt wie zijn moeder is, en dat is geheel begrijpelijk. Tieners kunnen ontzettend hard zijn, en elkaar gruwelijk pesten. Dat weet de beste vriend van Otis maar al te goed, de homofiele Eric. Sex education opent heel veel gespreksonderwerpen, zoals homofilie, maar ook seksuele vraagstukken waar vaak niet over gesproken wordt. Dit maakt het een bijzondere serie, die ondanks vele humoristische scènes ook echte problemen laat zien.

Asa Butterfield speelt de hoofdrol in deze serie. Hij is een heel ongemakkelijke tiener, die zich vaak met zichzelf al geen raad weet. Zijn moeder Jean (gespeeld door Gillian Anderson) vind het heel normaal om het over seks te hebben, en dat is logisch, gezien haar beroep. Tot grote irritatie en gêne van Otis vraagt zijn moeder hem vanalles over zijn seksleven en verlangens. Iedereen begrijpt dat dit super naar is, want wie wil het nou met zijn moeder over seks hebben in de puberteit? Dit zorgt voor grappige, leuke stukjes in de serie. Maar niet alleen Otis en zijn moeder brengen humor in Sex Education. Eric (Ncuti Gatwa) is uit de kast en ondanks dat hij gepest wordt, is hij een vrolijke tiener die de humor van veel situaties wel in kan zien. Hij vindt het vooral leuk om zijn beste vriend uit te lachen, die voor het eerst seksuele verlangens ervaart.

Alle acteurs in deze serie doen het goed om tegelijkertijd te laten zien dat er serieuze problemen spelen voor jongeren die seksueel actief worden, maar laten ook humor zien.

Sex education is een leuke, grappige maar ook goede serie over jongeren die interesse in seks hebben. De problematiek van middelbare scholieren is zowel hilarisch als serieus, en zo heeft de serie veel verschillende aspecten.

Recensie: Sex education - seizoen 1

Sex Education - Seizoen 1

1  2  3  4  5