Recensie: Life of the party RECENSIE

Recensie: Life of the party

In Life of the party stort het leven van Deanna in wanneer haar echtgenoot haar bruusk meedeelt dat hij een scheiding wil. Dakloos en op zoek naar een nieuwe uitdaging besluit Deanna haar studie te hervatten. Twintig jaar eerder liet ze deze vallen, toen ze in haar laatste jaar zwanger werd. Eénmaal op de universiteit kiest Deanna volledig voor het studentenleven. Ze neemt onder andere haar intrek in een studentenhuis. Ook de dochter van Deanna zit in haar laatste jaar op de universiteit. Hoewel die eerst stevige twijfels heeft bij de aanwezigheid van haar moeder op de campus beleven ze een memorabel laatste jaar.

Life of the party is geen hoogstaande film en pretendeert dit ook niet te zijn. Het is een rasechte komedie. Het verhaal is zeker niet geloofwaardig te noemen. Het is weinig waarschijnlijk dat een moeder samen met haar twintigjarige dochter naar studentenfuiven gaat, een jonge student aan de haak slaat, daarmee een avontuurtje beleeft in de universiteitsbibliotheek en er dan achter komt dat het de zoon is van de nieuwe vlam van haar ex-man. Daarnaast blijft de film aan de oppervlakte. Diepgang beperkt zich tot het fragment waarin Deanna aan de jonge studievriendinnen van haar dochter zegt hoe belangrijk hun zelfwaarde is en dat ze zichzelf nooit moeten aanpassen omdat iemand anders dat wil.

Los hiervan tovert Life of the party gegarandeerd een glimlach op je gezicht! Melissa McCarthy zet een overtuigende Deanna neer. Hoewel zij vaak gecast worden voor dergelijke komische rollen slaagt ze er ditmaal in om de kijker volledig voor zich te winnen. Je voelt mee met haar verdriet om de scheiding (anderzijds ben je ook blij dat ze van haar triestige man vanaf is). Je begrijpt de twijfels over hoe ver ze kan gaan met haar dochter want geef toe, samen naar een studentenfuif gaan is niet evident. Kortom, een sympathiek hoofdpersonage dat door Melissa McCarthy's acteerprestatie naar een hoger niveau wordt getild.

Life of the party is een grappige film. Geestige oneliners en hilarische scenes laten je luidop lachen. Zoek je dus een feel good film waarbij je niet moet nadenken en je meermaals in de lach schiet, dan is Life of the party een aanrader!

Recensie: Life of the party

Life of the Party

1  2  3  4  5