Recensie: Go Karts! RECENSIE

Recensie: Go Karts!

Go Karts! (alternatieve titel: Go!) is een Australische film over Jack. Nadat hij met zijn moeder verhuist naar een nieuw dorpje, maakt hij kennis met de plaatselijke liefde voor karten. Al snel blijkt dat Jack aanleg heeft voor het racen en zijn gevoel voor competitie is ook volop aanwezig. Op bijzondere wijze verzamelt hij een eigen team met als ultieme doel het winnen van de nationale titel.

Deze film op Netflix is een heerlijke familiefilm en is volgens de kijkwijzer voor kinderen vanaf 6 jaar. Gedurende de hele film is dit erg duidelijk, maar dat is oké. Go Karts! is een heerlijke film voor de hele familie, met voor ieder wat wils. De film heeft wat avontuur en actie, voldoende humor en een vleugje romantiek. Ook het plot van het verhaal is zeer vermakelijk en kent een fijne, eenvoudige opbouw. Dat de film voorspelbaar is, is dan ook geen probleem in dit genre. Go Karts! biedt je precies wat je wil en verwacht van een feelgood familiefilm.

De film kent een mooie balans tussen luchtig en wat zwaardere thema's. Zo zijn Jack en zijn moeder verhuist vanwege zijn overleden vader, iets waar hoofdpersoon Jack op zijn eigen rebelse manier mee dealt. Als een echte puber. Gelukkig maakt hij al gauw vrienden in het nieuwe dorp, waaronder met Colin. Het grootste deel van de film bevindt hij zich op de achtergrond, maar wanneer hij op de voorgrond komt is het gelijk goed grappig. Mandy is de love interest van Jack. Het is een mooi, goed geschreven personage. Helemaal passend bij het jaar 2020, waar we onze dochters willen leren dat vrouwen alles kunnen worden wat ze willen, dus ook hoofd-ingenieur van een kartteam. Go Karts! leert ons daarmee een wijze, mooie boodschap. De gehele cast bestaat uit vrijwel onbekende namen, maar dat mag de pret niet drukken. Alle acteurs en actrices zijn overtuigen en spelen goed, met name Patrick de excentrieke mentor van Jack is zeer sterk.

Al met al is Go Karts! een echte aanrader als het gaat om films voor de hele familie. Dus, waar wacht je nog op, open je Netflix! Of zoals Patrick, zijn favoriete tekst in de film, zou zeggen: "Don't waste the sunlight. Chop chop."

Recensie: Go Karts!

Go Karts!

1  2  3  4  5