Recensie: Trauma Center RECENSIE

Recensie: Trauma Center

Een jonge vrouw belandt in het ziekenhuis nadat ze geraakt wordt door een kogel. Ze is de enige getuige van een gruwelijke moord en daardoor moet ze in bescherming genomen worden. Dit gebeurt door haar op te nemen op de isolatieafdeling van het ziekenhuis, waar niemand anders aanwezig is. Veilig, zou je denken.. maar wat als je schreeuw om hulp, wanneer je in levensgevaar bent, ook niemand bereikt..?

Trauma Center speelt zich af op een gesloten afdeling van een klein ziekenhuis. Het totaalshot van het ziekenhuis, dat aan het einde van de film voorbij komt, geeft aan de ene kant een surrealistisch beeld, juist omdat het zo klein is, maar aan de andere kant verklaart het ook waarom het kat-en-muis spelletje van de daders en Madison telkens maar zo kort duurt voor ze elkaar weer tegen het lijf lopen. Deze kleine omgeving, dezelfde muren die zich telkens herhalen, zorgen voor een simpele, soms een beetje te saaie setting. Daarnaast speelt Trauma Center zich af in slechts één enkele nacht, waardoor het verhaal ook traag aanvoelt.

De acteurs die gecast zijn voor Trauma Center, weten erg goed wat ze moeten doen en acteren daardoor de sterren van de hemel. Met namen als Bruce Willis en Nicky Whelan in de hoofdrollen was er ook niet veel anders te verwachten. Beide doen het tenslotte niet vandaag voor het eerst; ze hebben allebei al heel wat uurtjes op het witte doek achter zich liggen.

Hoewel Trauma Center een goede spanningsboog bevat, is de film toch verkeerd ingedeeld in de categorie "thriller". Bij een thriller zou je toch net iets meer verwachten dan wat Trauma Center te bieden heeft. Deze film zou beter op zijn plaats zijn geweest in de categorie "actie" of "misdaad".

Tot slot heeft Trauma Center een redelijk origineel plot. Ziekenhuisfilms bestaan er ongelooflijk veel, misdaadfilms met het vizier gericht op een beschermde getuige ook, maar de combinatie van deze twee zorgt voor een interessant verhaal. Een verhaal dat de kijker om zijn of haar aandacht vraagt en ervoor zorgt dat hij of zij tot de laatste minuut op het puntje van de bank zit. Weinig op - of aanmerkingen op deze film dus. Pak de popcorn er maar vast bij, want Trauma Center wil je gewoon zien.

Recensie: Trauma Center

Trauma Center

1  2  3  4  5

Een gewonde, jonge vrouw zit alleen opgesloten in een ziekenhuis. Ze moet zien te ontsnappen aan een stel kwaadaardige moordenaars die op zoek zijn naar het enige bewijs dat hen kan linken aan een gruwelijke moord: de kogel in het been van de vrouw. Een gepensioneerde agent krijgt de opdracht de vrouw te beschermen.