Recensie: Extraction RECENSIE

Recensie: Extraction

Tyler Rake is een keiharde huursoldaat die wordt ingehuurd voor allerlei levensgevaarlijke opdrachten. Wanneer de Indiase zoon van een drugsbaroon wordt ontvoerd, word Tyler ingehuurd om naar Dhaka af te reizen en Ovi Mahajan te redden. De missie gaat vrij gemakkelijk, te gemakkelijk eigenlijk, en al snel blijkt dat het bij het extraction punt mis gaat. De reddingsmissie van Ovi wordt een groot kat-en-muis spelletje vol improvisatie en actie.

Dat Chris Hemsworth prima op zijn plek is in een actiefilm, is natuurlijk geen verrassing. Met zijn goede looks en flinke spieren weet hij zowel mannen als vrouwen een prima avond vol entertainment te bezorgen. Extraction is hierin geen uitzondering. Het is gebaseerd op het stripverhaal Ciudad. Alhoewel het plot weinig originaliteit bevat en ook gemakkelijk te voorspellen is, is Extraction een lekkere keiharde actiefilm. En dat betekent dat Netflix flink heeft geïnvesteerd in onnodige helikopters, flinke explosies en keiharde vechtscènes. Toch blijft de film prima overeind en wordt het niet te over the top. Extraction is sterk op acteergebied en op het gebied van actie. Ondertussen weten ze gelukkig ook een mooi personage te creëren met hoofdpersoon Tyler Rake. Ze laten zien dat hij meer is dan een keiharde vechtersbaas, hij heeft emoties en gevoelens en een tragisch achtergrondverhaal. Het wordt dan ook pas echt lastig voor hem wanneer hij moet vechten tegen jonge soldaten, die hij absoluut niet wil doden. De scènes tussen Tyler en de jonge Indiase Ovi zijn ook erg sterk. De dialogen zijn mooi en Rudhraksh Jaiswal is een goede veelbelovende acteur. Sowieso is het wel verfrissend dat we naast Hemsworth voornamelijk onbekende acteurs en actrices zien, zoals Randeep Hooda die een geduchte tegenstander is van Hemsworth als het gaat om knokken.

Wat Extraction nu echt mist, in vergelijking met andere actiefilms, is een beetje luchtige humor. De film blijft maar doordenderen met vechtpartijen, achtervolgingen en schietpartijen. De effecten zijn goed, maar desondanks wordt het toch wat vermoeiend. Het slot is dan ook wat langdradig met vooral veel actiegeweld, terwijl er nauwelijks nog woorden worden gewisseld. Dat is ook wel precies wat je verwacht bij een stuntman en stuntcoördinator, die voor het eerst een film maakt als regisseur. Wat dat betreft heeft Sam Hargrave het voor een 1e keer, absoluut goed gedaan.

Recensie: Extraction

Extraction

1  2  3  4  5