Recensie: Younger - seizoen 2 RECENSIE

Recensie: Younger - seizoen 2

Nadat Liza aan het einde van seizoen 1 is achter gebleven met een gebroken hart om Josh, komt haar dochter Caitlin thuis van haar reis door India. Ondertussen is Liza nog altijd aan het werk bij Empirical Press en doet ze nog altijd ontzettend haar best om te verbergen dat ze veel ouder is als haar vrienden en collega's denken dat ze is. Nu al twee mensen haar geheim weten, waaronder Josh, wordt het steeds spannender voor Liza.

Net als seizoen 1 blijft ook seizoen 2 van Younger ontzettend sterk. Alhoewel de verhaallijnen van Liza's leeftijd, haar relatie met Josh en andere verhaallijnen als een rode draad door de serie en het seizoen lopen, heeft vrijwel iedere aflevering een onderwerp dat centraal staat. Vaak is dat iets wat werk gerelateerd is. Dit is en blijft leuk, omdat de wereld van boeken publiceren ons natuurlijk nooit gaat vervelen. De schrijvers van Younger blijven de meest gekke en leuke onderwerpen bedenken, hoe excentrieker hoe beter lijken ze te denken. Zo krijgen ze in seizoen 2 te maken met een fashionblogger die een boek gaat schrijven, een filosofische schapenherder en een handtastelijke auteur die fantasy boeken schrijft. Iedere aflevering voelt jong en fris en daardoor is de aflevering voorbij voor je er erg in hebt. Ook is het erg leuk dat ze in Younger ontzettend veel doen met sociale media en dit verweven met de ouderwetse Liza die er nooit iets van lijkt te snappen.

Naast de fantastische Liza, Kelsey en Josh is er in seizoen 2 ook meer ruimte voor beste vriendin Maggie, de charmante baas van Empirical genaamd Charles en Liza's directe bazin Diana en de hippe Lauren. We leren al deze personages beter kennen en dat is fijn. Ze vormen een goede aanvulling op de verhaallijnen en personages die we al kenden en Maggie, Charles, Diana en Lauren passen perfect in Younger. Het niveau van drama en humor blijft steengoed en Younger gaat dan ook absoluut geen moment vervelen. De fans van Team Charles worden in seizoen 2 op hun wenken bediend, maar gelukkig is er ook nog genoeg voor de fans van Team Josh.

Ook de spanning rondom het geheim van Liza blijft gedurende seizoen 2 aanwezig. Alhoewel duidelijk is dat de makers dit volop gaan uitsmeren over meerdere seizoenen, is dat geen probleem. Naarmate seizoen 2 ten einde loopt, wordt de spanning hoger en komen nog meer mensen haar geheim te weten. Het seizoen eindigt met Liza in een absolute tweestrijd, zowel op het gebied van werk en relaties. En de kijkers? Die kunnen niet wachten op seizoen 3!

Recensie: Younger - seizoen 2

Younger - Seizoen 2

1  2  3  4  5