Recensie: Descendants 3 RECENSIE

Recensie: Descendants 3

Wanneer de staf van Malafide gestolen wordt, is er maar één wapen wat het kwaad tegen kan houden; de sintel van Hades. Mal en haar vrienden zijn de enigen die Auradon kunnen redden. Maar zijn ze nog op tijd, of zal de barrière tussen beide werelden vervagen, waardoor het kwaad in Auradon kan komen?

Het was natuurlijk te simpel om te verwachten dat alles goed zou komen, en na het einde van Descendants 2 was wel duidelijk dat het verhaal nog niet afgelopen was. Uma is vrij en Mal, Ben en de anderen zijn van plan om meer kinderen van Dwaaleiland af te halen. Helaas gaat dit niet zoals gepland, en dat past helemaal in de Disney wereld. Het goed wint namelijk nooit zonder dat het kwaad daar goed tegen in is gegaan. Dat maakt Descendants 3 weer een avontuurlijke film voor het hele gezin!

De personages groeien, en de jonge kijkers van deze filmreeks groeien met hen mee. Daarom is deze film iets serieuzer dan de eerdere delen. Dat geeft niet, want er zit nog steeds genoeg humor en kleur in Descendants 3. Uma, Harry Haak en Gil komen weer voor in dit verhaal, maar ook nieuwe personages komen naar voren. Zoals de dochter van doctor Facilier, Celia, of de enige echte Hades! Die overigens ook nog eens een super gaaf rock nummer zingt!

De grens tussen goed en kwaad vervaagt terwijl het verhaal vordert, en dat is interessant om te zien. Niemand is namelijk puur slecht of honderd procent goed, al is dat normaal in Disney films natuurlijk wel waar vanuit gegaan wordt. Goed om te zien dat alles wat minder zwart wit is in Descendants 3.

Omdat de jongeren samen moeten werken, worden er vriendschappen gesloten die je niet zou verwachten. Dit is leuk om te zien en geeft Descendants 3 net dat extra feelgood gevoel. Ook wordt er weer veel gedanst en gezongen, en de nummers zullen gegarandeerd een poosje in je hoofd blijven zitten. De choreografie is weer gaaf en alles zit goed in elkaar en past goed bij de muziek. Heerlijk om naar te kijken, dus!

Ben jij benieuwd hoe het verhaal verder gaat? Dan moet je zeker Descendants 3 kijken om te zien wat er gebeurd! Je komt er niet alleen achter wie de staf gestolen heeft, maar ook wie de vader van Mal is... En daar ben je toch zeker wel benieuwd naar?! Een heerlijke film voor het hele gezin, en een goed vervolg op de eerdere delen.

Recensie: Descendants 3

Descendants 3

1  2  3  4  5

In Descendants 3 keren alle vier de hoofdpersonen – Mal, Evie, Carlos en Jay – weer terug voor een nieuw avontuur. In dit derde deel kere  de vier Villain Kids (ofwel de VK’s) terug naar hun geboorteplaats The Island of the Lost om vier nieuwe kinderen van slechteriken te werven voor de school Auradon Prep. Hiermee hopen ze deze kinderen een beter leven te kunnen geven en om op het goede pad te blijven. Dit gaat niet helemaal volgens plan en al snel lopen ze groot gevaar. Zo moeten ze het onder andere opnemen tegen Hades.