Younger - seizoen 3 RECENSIE

Recensie: Younger - seizoen 3

Het 3e seizoen van Younger start met de nasleep van een sterfgeval. Alhoewel Liza haar geheim voor een ogenblik veilig leek te zijn, brengt de gevonden laptop van het sterfgeval haar vrijwel direct weer in gevaar. En ook in haar relatie gaat het nog niet altijd over rozen. Josh is all-in in de relatie, maar Liza blijft terughoudend.

Eén van de dingen die zo ontzettend leuk is aan Younger, is de liefde voor boeken die je in vrijwel iedere aflevering terug ziet. Zo gaan we in seizoen 3 terug naar Liza haar favoriete boekenwinkel, een heerlijk authentiek plekje, wat in financieel gevaar is. Met iedere aflevering de zoektocht naar een nieuwe bestseller, laat Empirical ons heerlijk meegenieten van de wereld van uitgeverijen. Deze setting is en blijft erg leuk en origineel, de schrijvers weten de meest gekke boeken te bedenken. Ondanks al het drama rondom Liza haar geheim en de love triangle in haar leven, is er gelukkig nog altijd voldoende aandacht voor boeken.

Personages zoals Lauren, Maggie en Diana krijgen in seizoen 3 weer een beetje grotere rollen. Zo krijgt Diana in seizoen 3 een flink aantal love interests en gaat Maggie naar een spirituele ervaring in naakt baden. Deze drie powervrouwen gaan, naast Liza en Kelsey absoluut niet vervelen. Hun luchtigheid en humor is heerlijk over the top en meisjesachtig. De cast blijft wat dat betreft redelijk hetzelfde; Liza, Kelsey, Josh, Charles, Lauren, Maggie en Diana. Hier en daar zien we een aantal nieuwkomers, zoals het whizzkid Bryce, die het Empirical behoorlijk moeilijk maakt.

Al met al lukt het Younger om, na twee succesvolle seizoenen, ook in seizoen 3 sterk overeind te blijven. De nadruk op het geheim van Liza verdwijnt langzamerhand wat meer naar de achtergrond en dat is prima. Gelukkig zijn er nog genoeg momenten waarop Younger laat zien hoeveel invloed leeftijd heeft op ons leven. Zo is Liza een echte fan van de oude boekklassiekers en daarmee valt ze toch wel uit de toon. Bryce is er namelijk op uit om alle oudjes weg te werken uit het bedrijf. Daarnaast begint de relatie tussen Josh en Liza serieuzer te worden en dat brengt ze op gesprekken over hun toekomst. Ook Charles, haar zwoele en aantrekkelijk baas die wel leeftijd appropiate is, is nog lang niet uit de picture.

Naast al het liefdesdrama is er in seizoen 3 gelukkig ook zoveel aandacht voor girlpower en powervrouwen. Zo staat in seizoen 3 de relatie tussen Liza en Kelsey mooi centraal en dat zorgt voor een zeer indrukwekkende en intense laatste aflevering van seizoen 3. Het is verfrissend om een serie te hebben waar de vrouwelijke personages zo centraal staan en op een geëmancipeerde en toch kwetsbare manier worden gepresenteerd. Dit alleen al maakt Younger een aanrader voor iedere vrouw en ieder meisje.

Recensie: Younger - seizoen 3

Younger - seizoen 3

1  2  3  4  5