Younger - seizoen 4 RECENSIE

Recensie: Younger - seizoen 4

Seizoen 4 van Younger start met een aflevering genaamd "Post Truth". De titel zegt genoeg. We gaan direct verder bij de onthulling aan het einde van seizoen 3. Er is nu nog iemand bijgekomen die het geheim van Liza's echte leeftijd weet. En dit is niet zomaar iemand, deze onthulling is rauw en behoorlijk intens. Dat is dan ook waar het grootste deel van seizoen 4 over gaat. Alhoewel deze verhaallijn dus de rode draad vormt in seizoen 4, is er gelukkig nog genoeg ruimte voor al dat geweldige wat we van Younger gewend zijn: boeken, mannendrama en lekkere sassy humor.

Iets wat zo mooi is aan Younger is de girlpower en de vriendinnen onder elkaar. Eerst had je Lauren en Kelsey en je had Liza en Maggie. Het wereldje van deze vrouwen wordt steeds groter en ondertussen zijn zij met zijn vieren vriendinnen. Ook Diana komt steeds dichter bij deze girlgroup. Echter, de onthulling van Liza aan Kelsey aan het einde van seizoen 3 gooit behoorlijk roet in het eten, want we krijgen in seizoen 4 te maken met de meest heftige break-up tot nu toe: die van de vriendschap van Kelsey en Liza. En zoals je verwacht van iemand zoals Kelsey, gaat deze ruzie er behoorlijk bitchy aan toe. Break-ups tussen twee hele hechte vriendinnen, dat wordt behoorlijk rommelig. Het is niet voor niets dat sommige fans de vriendschap tussen Kelsey en Liza het echte love story noemen van Younger. Beiden zijn gebroken en gekwetst en ondertussen moeten ze voor Millennial continu samenwerken. Deze break-up zorgt voor een origineel seizoen en voldoende plottwisten in dit 4e seizoen. Zo zien we dat er nieuwe en onverwachte vriendschappen ontstaan, of is er daar toch nog iets meer aan de hand?

Met alweer het 4e seizoen merk je af en toe dat de makers puzzelen met hoe ze het nieuw en origineel kunnen houden. Gelukkig komen ze met mooie oplossingen in de vorm van een aantal nieuwe karakters. Zo ontmoeten we Zane, een bikkelharde en zeer charmante publisher, de Ierse barvrouw Clare en ook ontmoeten we dan eindelijk de ex van Charles. Wie is toch die vrouw die hem en zijn twee kinderen zo gevoelloos in de steek liet? En over Charles gesproken, nu Josh en Liza uit elkaar zijn... zou dit dan eindelijk het moment zijn waar Team Charles al tijden naar smacht? Of is Charles dan toch op zoek naar zijn oude gezinnetje met zijn ex? Al met al is er in het 4e seizoen van Younger weer behoorlijk wat drama en lijkt de balans tussen drama en humor af en toe een beetje zoekende te zijn. Een iets minder sterk seizoen dan de eerdere dus, maar hoe dan ook blijft Younger een echte vrouwenserie met top entertainment, met als enige echte minpunt nog steeds het aantal minuten per seizoen.

Recensie: Younger - seizoen 4

Younger - seizoen 4

1  2  3  4  5