Recensie: Younger - seizoen 5 RECENSIE

Recensie: Younger - seizoen 5

Het 4e seizoen van Younger sloot af met een bruiloft in het mooie Ierland en dit ja-woord krijgt vanzelfsprekend nog een staartje. Ondertussen laat Younger zien dat ze niet achteruit deinzen om zich te storten in actuele vraagstukken. Seizoen 5 start met een #MeToo aflevering. Wat staat ons verder te wachten in seizoen 5? Heel veel Charles, een flinke en sexy concurrentiestrijd tussen Kelsey en Zane en natuurlijk heel veel boeken!

In eerdere seizoenen heeft Younger al bewezen dat ze thema's als ageisme, seksualiteit en leeftijdsverschillen in een relatie en verschillen tussen arm en rijk in relaties op een mooie en kritische manier aan kunnen stippen. Met het onderwerp #MeToo kon een serie als Younger dan ook niet uitblijven, het past perfect in het wereldje van de uitgeverijen. Laat dat maar aan dit briljante team van schrijvers over. De 1e aflevering #LizaToo is dan ook een supersterke, krachtige start van het seizoen, waar vanzelfsprekend de support van vrouwen onder elkaar centraal staat.

In seizoen 5 gaan we terug naar de kern van de serie van Younger. Tussen al het drama zou je het bijna vergeten, maar de serie startte met Liza die zich jonger voordeed dan ze was, om een baan te krijgen in de wereld van uitgeverijen. In dit 5e seizoen staat het geheim centraal. Ondertussen weet vrijwel iedereen van de inner circle haar geheim en na de onthulling aan Kelsey van afgelopen seizoen, zijn er eigenlijk nog maar twee mensen die ertoe doen: Charles en Diana. Ironisch genoeg de meest oude mensen in de groep, komen er het laatste achter. Dit zorgt voor een seizoen met veel spanning en sensatie, maar ook zeker hele mooie en steengoede scenes.

Het personage Zane is in seizoen 5 een vaste rol in de cast. Dit is een goed besluit van de cast. Het is moeilijk om een geduchte tegenspeler te vinden voor Hilary Duff, maar in acteur Charles Michael Davis hebben ze hem zeker gevonden. Het zorgt, in vergelijking met het drama rondom Charles, Josh en Liza voor een lekker luchtige en sexy competitiestrijd tussen Zane en Kelsey. Nog een pluspunt aan dit 5e seizoen is de rol van Lauren, die alsmaar groter word en het is onmogelijk om niet van haar te houden. Tegelijkertijd is acteur Nico Tortorella als Josh wat minder in dit seizoen. Nu Charles aan zet is wat betreft de romance met Liza en de makers Josh in de serie willen houden, lijken ze zoekende te zijn in wat ze willen met dit personage.

Al met al is het 5e seizoen van Younger iets minder sterk. Op bepaalde fronten blijft Younger subliem en top, maar op sommige fronten lijkt de serie soms een beetje vast te lopen als het gaat om richtingsgevoel. Toch is en blijft Younger de ultieme, beste meiden- en vrouwenserie die er op dit moment is.

Recensie: Younger - seizoen 5

Younger - Seizoen 5

1  2  3  4  5