Recensie: Younger - seizoen 6 RECENSIE

Recensie: Younger - seizoen 6

Empirical heeft het, net als de rest van de boekenwereld, erg zwaar. Liza haar geheim maakt de situatie niet gemakkelijker en er moeten keuzes worden gemaakt, zowel op zakelijk als op relationeel gebied. Met een nieuwe vrouw in het spel, genaamd Quinn, gaat er behoorlijk wat veranderen bij Empirical. Ondertussen krijgt Josh fantastisch nieuws te horen en vindt hij een nieuw doel in zijn leven.

Bij de start van seizoen 5 maken we kennis met de meest fantastische bar in New York, genaamd Marie's Crisis. Iedereen weet dat Hilary Duff en Sutton Foster naast actrices ook zangeressen zijn, Sutton Foster is zelfs een grote musicalster, dus een momentje waarop ze hun zangskills samen kunnen tonen stond al lang op de wensenlijst van de fans en de makers. In al het zakelijke drama (en dat is er een hoop in dit seizoen!), wat niet super interessant is, zorgt dit voor een fantastische scene die smaakt naar meer. Plus, iedere kijker wil nu een keer naar Marie's Crisis voor een goed glas wijn en om lekker mee te blèren met de piano. De toon is gezet voor seizoen 6, heerlijk!

Na een kleine dip in seizoen 5 heeft Younger in seizoen 6 weer een hoop verfrissende en originele verhaallijnen gevonden. Zo staat Josh zijn hele leven op zijn kop, zoekt een werkloze Charles naar nieuwe inspiratie, zet Diana nieuwe stappen in haar liefdesleven en krijgt Kelsey als de nieuwe big boss flink wat voor haar kiezen. Met name Kelsey haar verhaallijn is super interessant. Ze is nog jong en zo impulsief, een powervrouw, maar tegelijkertijd ook heel kwetsbaar en onwetend in de keiharde zakenwereld. Alhoewel niet iedere kijker zo hoog aan de top zal staan qua beroep, zorgt dit wel voor hele mooie en herkenbare momenten en situaties. Younger pakt dit op een passende wijze op en laat ondertussen heerlijk lachen van al het entertainment.

Opvallend is ook dat Liza haar rol als de hoofdrol in Younger iets kleiner lijkt te worden. Nu personages als Diana, Charles, Kelsey, Maggie, Lauren en Zane een sterke basis hebben gevonden, krijgen zij veel meer ruimte voor compleet eigen verhaallijnen die je dan ook vanuit hun perspectief ziet en ervaart. Dit is prettig en geeft meer creativiteit en zorgt voor nieuwe impulsen in dit geweldige 6e seizoen. Zo zorgt aflevering 8 voor de beste scenes tot nu toe tussen Diana en Liza en laten aflevering 10 en 11 een keiharde realiteit zien, zonder vinger-wijzend over te komen, wat betreft de gevaren van sociale media.

TV land heeft Younger vernieuwd voor een 7e seizoen. Dit maakt het de langst lopende originele serie van het bedrijf. En terecht, want na zes seizoenen blijft Younger briljant in het leveren van entertainment.

Wel moeten we, vanwege het coronavirus, nog even wachten op het 7e seizoen en blijven fans in shock achter met een spectaculaire en onverwachte cliffhanger.

Recensie: Younger - seizoen 6

Younger - Seizoen 6