Recensie: Outer Banks RECENSIE

Recensie: Outer Banks

De vader van John B is negen maanden geleden zoekgeraakt op zee. Iedereen is ervan overtuigd dat hij dood is, maar John B weet zeker dat hij nog leeft. Nadat hij met zijn vrienden per ongeluk op een gezonken boot met een geheim stuit, besluiten ze de informatie die ze hebben voor zich te houden. Terwijl jeugdzorg hem op zijn nek zit, omdat hij als minderjarige alleen woont, gaat hij met zijn vrienden op zoek naar een manier om te achterhalen waar zijn vader is. Maar dit blijkt heel wat gevaarlijker dan ze hadden gedacht!

Dit is een nieuwe Netflix Original serie over jongeren die op de Outer Banks wonen. De serie bestaat uit 10 afleveringen van zo'n 50 minuten per stuk. De eerste aflevering voelt een beetje vreemd aan, en om eerlijk te zijn wist ik bij het zien ervan niet of deze serie wat voor mij zou zijn. Maar vrij snel werd mijn interesse getrokken en bleef ik doorkijken, en dat was een goede beslissing. Outer Banks is namelijk een hele gave, spannende en geheimzinnige serie. Het is geen typisch tienerdrama, omdat er serieuze problemen aan bod komen. Al in de tweede aflevering worden John B en zijn vrienden achterna gezeten door criminelen die op hen schieten. Ook zijn het gebruik van drugs en het overtreden van verschillende wetten te zien in Outer Banks. Als je een luchtige serie wilt kijken waarbij je lekker je gedachten op nul kunt zetten, kun je dus beter iets anders opzetten.

Het lijkt misschien heel ongeloofwaardig als je ziet dat John B minderjarig is, en alleen woont. Dat dat al negen maanden zo is, en jeugdzorg nu pas actie gaat ondernemen. Dat is niet het geval - de oom van John B is zijn voogd, maar jeugdzorg was onder de indruk dat die op het eiland was. Dat is dus niet zo: de twee hebben elkaar al maanden niet meer gezien. Alsof John B nog niet genoeg aan zijn hoofd heeft (zijn vermiste vader, vriendinnetjes, problemen van zijn vrienden en een groep andere jongeren op het eiland) moet hij zich dus ook druk maken om zijn woonsituatie. Ondanks dat hij een beetje rebels is, is het onmogelijk om hem geen leuk personage te vinden, en hoop je vanaf het begin dat het allemaal goed komt met hem.

De vriendengroep is een soort bij elkaar geraapt zooitje. Afzonderlijk zijn de jongeren heel anders, maar toch hebben ze elkaar gevonden en steunen ze elkaar door dik en dun. Zelfs met mega grote problemen zijn ze er voor elkaar, en dat doet je als kijker goed. Dat zorgt er mede voor dat Outer Banks een goede serie is en je wilt blijven kijken, ondanks dat de meeste gebeurtenissen in de serie helemaal niet leuk zijn.

De acteurs brengen de personages goed over en zijn geloofwaardig in hun rollen, wat ook maakt dat je helemaal in het verhaal gezogen wordt.

Outer Banks is echt een aanrader voor iedereen die van drama en spanning houdt. Het is geen typisch tienerdrama, al komen ook wel een paar onderwerpen aan bod die in die categorie vallen. Houd jij van mysterie en een gave serie? Dan is Outer Banks echt wat voor jou.

Recensie: Outer Banks

Outer Banks - seizoen 1

1  2  3  4  5