Recensie: Dangerous Lies RECENSIE

Recensie: Dangerous Lies

Katie werkt als verzorgster bij een rijke oude man. Zij en haar man Adam zijn arm en moeten hun best doen om alle eindjes aan elkaar te knopen. Wanneer Leonard overlijdt, vinden Katie en haar man een hele kist vol geld en besluiten het te verbergen voor de politie. Maar er gebeuren rare en verdachte dingen in het huis wat ze hebben geërfd. Heeft alles met elkaar te maken, of gaat het om pure toeval?

Dangerous Lies is een nieuwe Netflix Original film met in de hoofdrol Camila Mendes, vooral bekend van haar rol als Veronica in de serie Riverdale. Samen met haar man moet ze hard werken om alle rekeningen te kunnen betalen, en veel mensen zullen dit wellicht herkennen. Het is daarom helemaal niet zo moeilijk te begrijpen dat ze overwegen het geld wat ze op de zolder van Leonard vinden, te houden. Hij heeft namelijk geen nabestaanden en geen testament: er is niemand die het geld zou missen als zij het meenemen. Voor iemand met geldproblemen is dit een hele logische reactie; vooral als je er achter komt dat het om bijna 100.000 dollar gaat! Al snel heeft Katie spijt van het besluit om het geld mee te nemen, maar dan is het al te laat. Voor mensen die het niet gewend zijn om geld te hebben, is het lastig om ineens met zoveel om te gaan. Katie is hier heel voorzichtig in, maar Adam wil niet meer terug naar arm zijn. Beide zijn dan ook begrijpelijke en natuurlijke reacties. Dit maakt hun situatie overigens wel extra lastig.

Er zit voldoende spanning in Dangerous Lies, maar het is geen super snelle film. Er moet een hoop papierwerk gedaan worden en dingen moeten worden uitgelegd, waardoor het tempo dus niet zo hoog ligt. Met iets meer dan anderhalf uur is het dan ook goed geweest, de film had niet langer hoeven duren.

Zoals in iedere goede thriller is niets wat het lijkt en stapelen de vragen omtrent de dood van Leonard, al het geld wat hij op zijn zolder heeft liggen en de situatie van Katie en Adam zich op. Het lijkt erop dat Adam achtervolgt wordt, maar waarom blijft lang onduidelijk. Dit zorgt er natuurlijk weer voor dat je door wilt kijken, en daar is Netflix dan ook in geslaagd met deze film. De muziek draagt wanneer nodig bij aan de spanning, waardoor je wel dat onheilspellende gevoel krijgt wat typisch bij dit soort verhalen hoort.

Dangerous Lies is een vermakelijke film voor een avondje op de bank, maar niet de beste thriller die je ooit zult zien. Als je benieuwd bent hoe alles in elkaar zit, zul je je prima vermaken met het kijken ervan.

Recensie: Dangerous Lies

Dangerous Lies

1  2  3  4  5