Recensie: Coffee & Kareem RECENSIE

Recensie: Coffee & Kareem

Politieagent James Coffee heeft een nieuwe vriendin, op wie hij smoorverliefd is. Er is alleen één probleem, zijn vriendin heeft een 12-jarige zoon genaamd Kareem. Kareem besluit een crimineel in te huren om Coffee bang te maken en weg te jagen. Wanneer dit plan compleet mislukt, worden Coffee & Kareem ineens achtervolgd door de grootste drugsbaron van Detroit.

Coffee & Kareem is een komedie- en actiefilm op Netflix. De film is geen hoogvlieger, maar is hartstikke prima voor een avondje entertainment. De film zal vooral aantrekkelijk zijn voor mannen, maar is juist ook ideaal voor koppels. De film moet je vooral niet te serieus nemen, dan is hij leuk voor een avondje op de bank. Het is een vrij standaard film in het genre. De film is lekker luchtig, de dialogen en opbouw zijn goed en de film heeft een fijne balans tussen de komedie en actie. Er zijn weinig verrassingen en het is dan ook niet gek dat Coffee en Kareem uiteindelijk een band opbouwen en gaan samenwerken om de drugsbaron te verslaan. Samengevat is het de welbekende buddy-cop film.

De cast bestaat uit Ed Helms, die de politieagent Coffee speelt. Hem kennen we natuurlijk van The Hangover en ook met deze film laat hij zien dat dit genre hem ontzettend goed ligt. Flauwe grappen, een flink tempo en voorspelbare (maar grappige) situaties. Taraji P. Henson speelt de moeder van Kareem en alhoewel haar rol vrij klein is, is zij charmant en badass zoals we van haar gewend zijn. Echter, je zou verwachten dat Henson ondertussen wel het stadium van dit soort films voorbij is. Terrence Little Gardenhigh speelt de rol van Kareem. Het is een vrij nieuwe naam, met naast Danger Force weinig op de lijst van zijn carrière. Daarover zijn de meningen erg verdeeld. Sommige zullen zijn rol als Kareem grappig vinden, anderen ervaren hem als vermoeiend. Naarmate de film vordert begint hij al snel op je zenuwen te werken en wordt hij wel redelijk irritant.

Normaal gesproken zou Coffee & Kareem waarschijnlijk weinig kijkers ontvangen via Netflix, maar de coronatijd zorgt dat mensen erg veel Netflixen. Deze film is absoluut niet het beste wat er op Netflix te vinden is, maar zoals gezegd.. voor dit type film is het hartstikke prima.

Recensie: Coffee & Kareem

Coffee & Kareem

1  2  3  4  5