Recensie: Always a Witch (Siempre Bruja) - seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Always a Witch (Siempre Bruja) - seizoen 1

Carmen is een heks. Niet gewoon iemand die brouwseltjes maakt, maar een echte heks. Wanneer zij in haar tijd, in 1646, op de brandstapel wordt gezet, voert ze een spreuk uit waarmee ze naar onze tijd komt. Daar heeft ze de missie om de duistere Lucien tegen te houden. Wanneer haar contactpersoon verdwijnt, weet ze niet meer wat ze moet doen. Ook lijkt het erop dat Carmen begint te vergeten wie ze is. Zal het haar nog lukken om terug te gaan in de tijd, terug naar de liefde van haar leven?

Always a Witch (Siempre Bruja) begint met Carmen op de brandstapel. Dit is best een heftige scène om een serie mee te beginnen, maar gelukkig valt het wel mee hoe naar het is om naar te kijken. Carmen verbrandt namelijk niet levend, maar weet een spreuk uit te spreken waarmee ze verdwijnt. Naar de eenentwintigste eeuw, welteverstaan. Daar komt ze uit de zee lopen en heeft ze geen idee waar ze is. Alles is vreemd voor haar, en dat is logisch. De wereld is ontzettend veranderd, dus het feit dat ze niets herkend, is aannemelijk. Zoals je kan verwachten, roept de verschijning van Carmen ook heel wat vragen op. Niemand weet waar zij vandaan komt, en de antwoorden die zij kan geven, zijn voor niemand logisch.

In Always a Witch is er één grote slechterik, namelijk de duistere Lucien. Niemand weet wie hij is, en daar kom je ook pas later in het seizoen achter. Dat zorgt voor spanning, maar het wekt vooral nieuwsgierigheid op. Carmen wordt geregeld achtervolgd door een schaduw, pikzwart met rode, glanzende ogen. Deze ziet er niet bepaald vriendelijk uit, en is zelfs een beetje angstaanjagend.

Omdat het verhaal zich in twee verschillende tijdperken afspeelt, wordt er geschakeld tussen beide. Daardoor ontstaat een groot contrast, en dat versterkt je begrip voor Carmen. Ze herkent niets in het heden, en heeft moeite met zich aanpassen. Ondanks dat, vindt ze het allemaal geweldig. Niet gek ook, want er is zoveel veranderd in al die jaren!

Always a Witch is niet per se een must see, maar zeker vermakelijk als je er eenmaal aan begonnen bent. Het is even wennen in het begin, omdat je meteen in een verhaal duikt, maar alles wordt duidelijk. En het einde nodigt helemaal uit om seizoen 2 te gaan bekijken!

Always a Witch - Seizoen 1

1  2  3  4  5

Een 17de-eeuwse heks reist door de tijd naar de toekomst om haar geliefde te redden, maar ze moet eerst wennen aan het hedendaagse Cartagena en een gemene rivaal verslaan.