Recensie: The half of it RECENSIE

Recensie: The half of it

In The half of it volgen we Ellie, een stereotype Chinese studiebol, waardoor ze zo'n beetje voor de hele school de verslagen schrijft. Op een dag wordt ze door Paul benaderd, hij wil een liefdesbrief schrijven voor Aster. Ellie besluit hem te helpen, maar krijgt langzamerhand ook zelf sterke gevoelens van verliefdheid.

The half of it is een romantische komedie op Netflix. De film past mooi in het straatje van eerdere films op Netflix, zoals bijvoorbeeld The Kissing Booth. De film is niet enorm bijzonder, maar zeker leuk genoeg voor een avondje Netflixen op de bank. Ook bestaat de cast uit vaak onbekende namen, maar te verwachten is dat deze acteurs en actrices met deze film toch ineens een stuk bekender worden. Toch is The half of it niet de typische high school movie. De film voelt wat serieuzer en volwassener aan en neigt meer naar drama dan naar komedie. De film is rustig, maar op een prettige manier. Het verhaal kabbelt door en de sfeer en scèes zijn, ook vanwege de mooie en dromerige filmlocaties, betoverend.

Ellie wordt gespeeld door Leah Lewis en in haar rol is zij overtuigend. Ze is zowel klunzig, grappig, lief en zacht. Kortom, een mooi personage. Leah Lewis doet denken aan Lana Condor, zoals zij zelfs de meest kleine en eenvoudige scèes iets bijzonder sprankelend geeft. De rol van Paul wordt gespeeld door Daniel Diemer en deze jongen, met zijn charmes en prima acteerskills, zou zomaar eens de nieuwe Noah Centineo kunnen worden. Oppervlakkig als zijn personage in eerste instantie is, is hij toch ook wel heerlijk als typische puber met het hart absoluut op de goede plek. Met Alexxis Lemire in de rol van Aster, een weinig verdiepend personage, is de driehoeksrelatie in The half of it compleet. Welke match je het meest aanspreekt in de driehoeksrelatie, eigenlijk zijn ze allemaal wel erg schattig! De film is dan ook een echte coming of age film vol met gênante en herkenbare pubermomenten.

Al met al is The half of it een fijne film die vooral voor jongeren aantrekkelijk zal zijn. De film kijkt lekker weg. Ondanks dat het geen hoogvlieger is, doet The half of it ook eigenlijk niets verkeerd. Het is gewoon een leuke film met goede dialogen en scè en een zeer welkom open einde.

Recensie: The half of it

The Half of It

1  2  3  4  5