Recensie: Sweet magnolias - Seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Sweet magnolias - Seizoen 1

In het lieflijke stadje Serenity wonen goede vriendinnen Maddie, Helen en Dana Sue. Als drie powervrouwen zijnde worden ze ook wel de sweet magnolias genoemd, maar ook deze vrouwen krijgen te maken met vele uitdagingen op het gebied van relaties, familie en carrière. Zo gaat Maddie scheiden van haar man Bill, nadat hij is vreemd gegaan met zijn doktersassistente Noreen.

Sweet Magnolias is een serie van Netflix gebaseerd op de boeken van Sherryl Woods. De serie bevindt zich in het genre drama en romantiek en wordt door Netflix omschreven als hartverwarmend, ontroerend en romantisch. Na het kijken van de 1e aflevering wordt de vergelijking met Gilmore Girls al gauw gemaakt en dat is ook wel vrij terecht. Serenity is een stadje met een echt gevoel voor community en zowel Maddie, Helen en Dana Sue houden zich evenveel bezig met hun eigen leven als dat van stad als geheel. Mooi aan de serie is dat de onbreekbare vriendschap tussen de drie vrouwen centraal staat en zeg nou zelf, wie wil er nou niet een wekelijkse margarita avond met je beste vriendinnen? In het begin is Sweet Magnolias dan ook wel iets te mierzoet, maar in de loop van het seizoen ontstaat er meer drama.

De serie heeft een fantastische cast met een fijne afwisseling tussen bekende en minder bekende namen. Zo zien we Joanna Garcia (bekend van o.a. Once upon a time) in de rol van Maddie, Brooke Elliot in de rol van Dana Sue en Heather Headley in de rol van Helen. Alle drie de actrices zijn fenomenaal en stralen zowel kracht als kwetsbaarheid uit. Noreen wordt gespeeld door Jamie Lynn Spears. Zoals in al dit soort films en series wordt van de kijker verwacht dat je de minnares haat, maar het is bijzonder knap hoe Sweet Magnolias er juist voor kiest om ons al gauw van haar te laten houden. Eigenlijk is de hele cast erg goed en zeker ook grote complimenten voor alle jongeren en kinderen in deze serie. Wel valt op dat de cast erg groot is en er zijn dan ook tal van verhaallijnen en dat is dan ook gelijk het minpunt van de film. We zijn van Netflix gewend dat ze altijd van die korte seizoenen maken per serie en dat is sowieso vrij irritant. Echter, bij Sweet Magnolias verliest het hierdoor echt aan kwaliteit en zijn 10 afleveringen bij lange na niet genoeg. Ze hebben zoveel interessante en mooie verhaallijnen, maar er is simpelweg onvoldoende tijd om er op in te gaan. Dit zorgt ervoor dat er weinig vooruitgang zit in een verhaallijn en dat het daarna rommelig of een beetje afgeraffeld wordt. Netflix had ervoor moeten kiezen om flink wat verhaallijnen (en mogelijk ook personages) te schrappen of wel gewoon een volledig seizoen van 15 à 20 afleveringen te maken.

Desondanks is Sweet Magnolias een tv-serie die naar verwachting vele seizoenen zal krijgen. Het voelt als de nieuwe Gilmore Girls (wie weet wordt het net zo'n klassieker!) en vele meiden en vrouwen zullen zeer gehecht raken aan deze over het algemeen feelgoodserie. In ieder geval zitten wij al met spanning te wachten op het 2e seizoen door die intense en spannende cliffhanger...

Recensie: Sweet magnolias - Seizoen 1

Sweet Magnolias - seizoen1

1  2  3  4  5