Recensie: The Wrong Missy RECENSIE

Recensie: The Wrong Missy

Tim heeft een saai leven. Hij werkt op kantoor, heeft geen vrienden en geen relatie. Zijn oma regelt een blind date met Melissa. Dat is een complete ramp en Tim wil haar nooit meer zien. Vlak daarna ontmoet hij Melissa (ja, een andere) op het vliegveld en hij vindt haar geweldig. Voor een weekendje weg met zijn werk nodigt hij Melissa uit: hij heeft alleen niet door dat hij de verkéérde Melissa mee heeft gevraagd. Dat kan alleen maar problemen veroorzaken!

Tim wil heel graag een date met Melissa, degene die hij op het vliegveld heeft ontmoet en waar hij mee in een schoonmaakhok heeft staan zoenen. Hij geeft haar zijn nummer en ze beloofd hem op te zoeken. Vlak daarna krijgt hij een smsje van Melissa, maar helaas niet van de goede. Dat heeft hij niet door. Als kijker weet je natuurlijk genoeg, en dat maakt de hele situatie al grappig. Vooral wanneer ze elkaar pas opnieuw zien in het vliegtuig, en hij door heeft wat voor fout hij heeft gemaakt. Dan kan hij echter niet meer terug, en moet hij het hele weekend met haar doorbrengen. Dat wordt een hele uitdaging voor hem, voornamelijk omdat hij Missy vreselijk vindt.

Alles aan de film The Wrong Missy is fout. Dat is nou net wat de film juist zo grappig maakt. Missy (dat is de bijnaam van Melissa) is heel erg vreemd. Ze doet wat ze wil en trekt zich er niets van aan wat anderen van haar denken. Ze kan veel, en ze vindt dat ze nog meer kan. Dat frustreert Tim enorm, maar hij zit met haar opgescheept en heeft dus geen keus. Tim is juist een heel gesloten en saai persoon, waardoor het contrast tussen de twee niet groter had kunnen zijn. Missy is vervelend, Tim ontzettend doorsnee. In het begin is de kans groot dat je ze allebei heel irritant vind, maar bij mij ging dat vanzelf weer over.

Missy is helemaal weg van Tim. Ze grijpt iedere kans aan om aan hem te zitten en heeft er geen problemen mee om hem (in het openbaar) te betasten. Super gênant, natuurlijk, maar stiekem wel grappig om naar te kijken. Als je naar het personage van Missy kijkt, zul je een hoop plaatsvervangende schaamte voelen. Ook Tim schaamt zich rot, maar Missy zelf heeft nergens last van.

The Wrong Missy is een ontzettende slechte, maar daardoor grappige film. Verwacht absoluut geen uitgebreid plot, want dan zul je teleurgesteld zijn. Lekker lachen, dat moet wel lukken. Er zitten genoeg scènes in The Wrong Missy waardoor je hardop moet lachen als je van flauwe humor houdt. Heb je de trailer gezien en denk je: 'wat is dit nu weer'? Dan vind je waarschijnlijk niets aan deze film. Maar als je benieuwd bent naar de stomme dingen die Missy doet, zul je deze Netflix Original wel kunnen waarderen.

Recensie: The Wrong Missy

The Wrong Missy

1  2  3  4  5