Recensie: The high note RECENSIE

Recensie: The high note

Maggie is de assistente van de wereldberoemde zangeres Grace Davis. Ondanks dat Maggie haar dagen vult met koffie halen, naar de stomerij rijden en allerlei van dit soort klusjes, is het haar droom om muziekproducente te worden. Dit hoopt ze te bereiken via Grace Davis en wanneer zij nadenkt over een nieuw album, denkt Maggie haar kans te kunnen grijpen.

The high note is een film in het genre muziek en drama. Toch heeft de film veel meer in petto, zoals komedie en romantiek. Je verwacht misschien een voorspelbare vrouwenfilm, maar verbazingwekkend genoeg is The high note ook vermakelijk voor mannen en zitten en blijkt de film ons toch te kunnen verrassen. De film heeft een leuk plot en zorgt voor veel vermaak. De opbouw is erg goed, waardoor je als kijker continu betrokken bent en blijft bij wat er gebeurt. De film heeft catchy muziek en het heeft een lekker feelgood gevoel.

De hoofdrol van Maggie wordt gespeeld door Dakota Johnson, die we natuurlijk kennen van de Fifty shades films. Deze rol past goed bij haar en het is fijn om haar eens in een rol te zien waar ze wat meer vrolijkheid kan laten zien. Een stralende glimlach staat haar goed. Dakota Johnson heeft meer in huis dan dat we tot nu toe van haar wisten en deze film is een eerste stap om haar Fifty Shades carrière te ontgroeien.

Grace Davis wordt gespeeld door Tracee Ellis Rose (dochter van Diana Ross) en zij speelt alle kanten van haar beroemde personage met verve. Vol zelfvertrouwen en kwetsbaarheid. Haar rol is precies groot genoeg in deze film, al neemt haar rol de film soms iets te veel over, en ze laat gelukkig voldoende ruimte over voor Dakota Johnson om de hoofdrol te dragen. Andere rollen zijn voor Ice Cube en Kelvin Harrison Jr.

The high note is een lieve, vermakelijke film. Het kijkt lekker weg, is heerlijk luchtig en vrolijk. Het is fijn om eens een keer een vrouwenfilm te hebben die ook prima te verdragen is voor je boyfriend en The high note is precies zo'n film.

Recensie: The high note

The High Note

1  2  3  4  5

Grace Davis (Tracee Ellis Ross) is een superster in de overweldigende muziekscene van Los Angeles. Zowel haar talent als haar ego zijn tot ongekende hoogtes gestegen. Maggie (Dakota Johnson) is haar trouwe assistente, die non-stop met de meest uiteenlopende klusjes bezig is, maar er nog steeds van droomt om ooit muziekproducent te worden. Als de manager van Grace (Ice Cube) haar een keuze voorlegt die haar carrière een andere wending kan geven, komen Maggie en Grace met een plan dat hun levens voorgoed kan veranderen.

Bekijk hieronder de trailer: