Recensie: Line of duty RECENSIE

Recensie: Line of duty

Frank Penny is een politieagent die niet zo populair is bij de politie. Wanneer de 11-jarige dochter van de politiechef wordt ontvoerd, gaat Frank Penny helemaal rogue om haar te redden. Op zijn pad treft hij Ava Brooks, een millennial die haar eigen nieuwskanaal is gestart. Samen gaan zij strijden tegen de naderende klok om op tijd de 11-jarige dochter te vinden en te bevrijden.

Line of duty wordt beschreven als een film in het genre actie en thriller. Actie is zeker kloppend, want de film zit vol met geweld, schietscenes en achtervolgingen. Wat dat betreft is het een typische cop film. Thriller, dat genre is niet helemaal terug te zien in de film. De film is voorspelbaar en van echte spanning is bij de kijker geen sprake. Line of duty is een prima film om alleen te kijken of met je vriend of vriendin. Het is een echte film vol entertainment.

De film is, naast actie, meer het genre komedie. De film heeft sowieso behoorlijk wat humor, maar als kijker kun je het meeste lachen om de vele (!!!) plotholes in deze film. Nu zijn copfilms over het algemeen niet erg realistisch, maar Line of duty spant wel echt de kroon.

Line of duty is verder een echte film voor de nieuwe generatie jongeren. Ava Brooks speelt een typische millennial die met een telefoon en selfiestick op pad gaat om het nieuws vast te leggen. Alles, maar dan ook echt alles, voor de kijkers. Haar telefoon is haar alles en ze is een typische extreem impulsieve puber. Courtney Eaton speelt de rol van Ava erg goed en ze is een leuke actrice. De jeugd zal zich zeker in haar herkennen. Ook is haar chemie met Aaron Eckhart, die de hoofdrol van Frank Penn speelt, prettig om naar te kijken. Waarom Aron Eckhart ineens dit soort filmpjes doet, terwijl zijn CV toch behoorlijk indrukwekkend is, is een raadsel. Alhoewel, over the top en humor gecombineerd met actie blijkt hem prima af te gaan.

Deze film moet je vooral niet te serieus nemen. Lekker achterover leunen en kijken maar. Probeer vooral niet met je ogen te rollen als er weer een plot hole is en laat jezelf vermaken.

Recensie: Line of duty

Line of Duty

1  2  3  4  5

Frank Penny is een politieagent die op zoek is naar verlossing. Wanneer de 11-jarige dochter van de politiechef wordt ontvoerd, zet Frank alles op het spel om haar te redden.

Tijdens zijn zoektocht wordt hij bijgestaan door de jonge journaliste Ava Brooks. Zij volgt Frank op de voet en zendt alles live uit op haar nieuwskanaal. Terwijl de stad toekijkt, beginnen Frank en Ava aan een race tegen de klok.