Recensie: The Order - seizoen 1 RECENSIE

Recensie: The Order - seizoen 1

Jack gaat naar Belgrave University met een verborgen agenda; hij wil bij de legendarische Hermetische Orde van de Blauwe Roos toegelaten worden. Hiervoor moet je echter uitgenodigd worden, je kunt je niet zomaar aanmelden of inschrijven. Gelukkig voor Jack komt hij in aanmerking voor de magische orde en begint hij aan zijn initiatie. Maar de Orde blijkt niet de enige groep aan de universiteit te zijn, en ook de magie die erbij komt kijken is niet altijd even simpel...

Jack woont bij zijn opa, Pete. Als jong kind is hij zijn moeder verloren. Sinds hij zich kan herinneren haat hij zijn vader, en Pete en hij verzinnen een plan. Toegelaten worden tot de Orde - en de boel dan van binnenuit kapot maken. De Hermetische Orde van de Blauwe Roos heeft namelijk iets te maken gehad met de dood van Jack's moeder. Hoe dat zit, zul je zelf moeten bekijken.

The Order is een Netflix Original serie. Het eerste seizoen bestaat uit 10 afleveringen van ongeveer drie kwartier per stuk. De afleveringen zijn per twee betiteld: zo heet aflevering 1 ´Hell Week, part 1´ en aflevering 2 ´Hell Week, part 2´. Dit seizoen is in 2019 op Netflix gekomen. De serie werd erg goed beoordeeld en inmiddels staat ook het tweede seizoen op Netflix.

Magiërs, weerwolven, golems; niets is te gek in The Order. Ook geweld is geen vreemde voor deze serie, want met al die macht die mensen bezitten, is de kans groot dat ze er misbruik van gaan maken.

Tegenover de Orde staat een ander genootschap, namelijk de Ridders van Sint Christoffel. Deze groep bestaat uit weerwolven die de strijd aangaan met de Orde. Zij zijn het niet eens met de magie die de groep gebruikt en willen er een einde aan maken. Jack vindt zichzelf ineens aan beide kanten; hij zit in de Orde, maar begrijpt ook de Ridders heel goed. Hij weet namelijk als geen ander wat magie kapot kan maken! Dit maakt het lastig voor hem, vooral omdat hij gevoelens heeft voor Alyssa, zijn mentor uit de Orde, die ontzettend loyaal is aan de Blauwe Roos. Is het mogelijk om een relatie met haar te hebben, terwijl hij eigenlijk de hele onderneming probeert te saboteren?

The Order is een horror-achtige serie, maar niet super eng. Het is voornamelijk bovennatuurlijk en voor fans van dit genre is het echt een pareltje! Houd je van fantasy, magie, weerwolven en spanning? Dan is The Order ècht iets voor jou!

Recensie: The Order - seizoen 1

The Order - Seizoen 1

1  2  3  4  5

In The Order volgen we het verhaal van de student Jack Morton (Jake Manley). Hij gaat studeren aan de Belgrave University waar zich het geheime genootschap ‘De Hermetische Orde van de Blauwe Roos’ zou bevinden. Volgens de verhalen is dit een geheim genootschap waarin tovenaars zwarte magie beoefenen om weerwolven te bevechten. Al snel ontmoet Jack de knappe Alyssa (Sarah Grey) en zij zegt dat de orde niet bestaat. Niet veel later ontvangt hij een blauwe roos en sluit zich aan bij de orde.

Bekijk hieronder de trailer: