Recensie: Fantasy Island RECENSIE

Recensie: Fantasy Island

Wanneer vijf schijnbaar willekeurige mensen een reisje naar Fantasy Island winnen, lijken hun stoutste dromen waar te worden. Op Fantasy Island is namelijk alles mogelijk - verzin het, en meneer Roarke en zijn personeel regelen het voor je. Van een herkansing met je ex tot wraak op een oude pestkop, of alles hebben wat je hartje begeert. Maar toch lijkt er iets mis te zijn op het eiland. En tegen de tijd dat de winnaars daarachter komen, kunnen ze niet meer weg.

Fantasy Island is een recente productie van Blumhouse Productions, die eerder titels zoals Insidious, The Purge en Get Out uitbrachten. Deze films vallen in het genre horror of psychologische thriller. Ondanks dat Fantasy Island als horror wordt benoemd, is het meer een thriller in mijn ogen. Er zitten wel spannende stukken in, maar eng is de film niet.

De reden dat het eiland magisch is, voelt een beetje aan alsof het achteraf verzonnen is. Alsof ze toen pas beseften dat er een reden moest zijn voor de magie, en snel iets in elkaar gezet hebben. Dat is jammer, want dit had veel beter gekund. Ook blijft lang onduidelijk hoe de fantasieën van de personages elkaar kruisen. En kennen ze elkaar, of zijn ze willekeurig uitgekozen?

Fantasy Island is verder wel een vermakelijke film. Je hoeft niet te veel na te denken bij het verhaal en kunt dus gewoon onderuit zakken op de bank. Er zit humor in de film, waardoor je geregeld moet lachen om de stommiteiten die uitgehaald of gezegd worden. Verder passen de muziek en beelden goed bij elkaar en dit zorgt voor een samenhangend geheel.

De fantasieën van de personages zijn allemaal anders. Behalve van de twee broers, die beide gewoon ´alles´ willen hebben. De acteurs, waaronder Lucy Hale (van Pretty Little Liars) acteren goed en brengen de karakters overtuigend.

Verwacht niet te veel van Fantasy Island, want dan zul je teleurgesteld zijn. Als je er blanco ingaat en van een film wilt genieten, is dit een prima keuze.

Recensie: Fantasy Island

Fantasy Island

1  2  3  4  5

Blumhouse's Fantasy Island, de nieuwe film van Blumhouse Productions, laat de mysterieuze Mr. Roarke de geheime dromen van zijn gasten uitkomen in zijn luxe en afgelegen tropische resort. Maar als de fantasieën in nachtmerries veranderen, moeten de gasten het raadsel van het eiland oplossen als ze er levend vanaf willen komen.

Trailer: