Recensie: The F**k-It List  RECENSIE

Recensie: The F**k-It List

Brett is een voorbeeldige zoon en leerling. Hij haalt de beste cijfers en is toegelaten op tal van goede universiteiten. Vlak voor het einde van zijn laatste schooljaar, wordt hij bang: Heb ik wel alles uit mijn leven als high school-leerling gehaald? Heb ik wel voldoende genoten van het jong zijn? Hij besluit mee te doen met de eindejaarsgrap, wat volledig uit de hand loopt. Vervolgens schrijft hij een F**-It List. Het is het begin van een compleet nieuwe, losgeslagen Brett. Dit is The F**k-It List: What kills your feature is fear...

The F**k-It List is een nieuwe film van Netflix, in het genre tienerfilm en comedy. Het is een film die zowel aantrekkelijk is voor jongens en meisjes, vol herkenbare momenten rondom de identiteitscrisis die vele jongeren aan het einde van de middelbare school doormaken. De toekomst zit vol met het onvoorspelbare en deze angst maakt gekke dingen los in jongeren. Hier speelt The F**k-It List goed op in en het plot is dan ook heel passend voor een tienerfilm. Het plot doet een beetje denken aan Booksmart. Ook past de film helemaal in het jaar 2020, vol met social media woorden als "viral" en "influencers". De film komt af en toe scherp uit de hoek met wijze overpeinzingen (bijvoorbeeld over het Amerikaanse schoolsysteem) en kijkt qua opbouw en script lekker weg.

De hoofdrol van Brett wordt gespeeld door Eli Brown. Met zijn charmante glimlach is hij overtuigend als zowel de brave studiebol, maar hij schakelt ook moeiteloos over naar de rebellerende jongere. Madison Iseman, bekend van de Jumanji films, speelt ook een goede rol in deze film als love-interest van Brett. Haar scenes en interactie met hoofdpersoon Brett zijn misschien wel de sterkste scenes in deze film. The F**k-It List is hier en daar wat over the top, zoals de overdreven ouders waar het acteerwerk simpelweg pijnlijk is om naar te kijken.

De film is meer een tienerfilm dan een comedy, want echt hardop lach-momenten ontbreken hier en daar toch teveel. Het neigt wat meer naar drama met een cynische ondertoon. Als genre comedy dus minder geslaagd, maar al met al is The F**k-It List een prima vermakelijke film om lui op je bank op Netflix te kijken.

Recensie: The F**k-It List

The F**k-It List

1  2  3  4  5