Recensie: Work It RECENSIE

Recensie: Work It

Quinn heeft al jarenlang maar één droom: toegelaten worden op Duke. Wanneer ze in haar toelatingsgesprek geen indruk weet te maken, vertelt ze dat ze in de bekende dansgroep van haar school zit. Wat ze er niet bij verteld? Dat zij achter de schermen werkt en zelf dus geen danser is. Hierdoor maakt ze wel indruk. Er zit voor Quinn maar één ding op: toegelaten worden bij de dansgroep. Het probleem? Ze kan niet dansen. Daarom besluit ze haar eigen dansgroep te beginnen, zodat ze mee kan doen aan de danscompetitie Work It, om zo indruk te maken op Duke.

Work It is een Netflix Original feelgood dansfilm voor zowel jongeren als volwassenen. De film is door niemand minder dan Alicia Keys geproduceerd! Het verhaal zit goed in elkaar en je hoopt dat het Quinn en haar vrienden zal lukken om Work It te winnen. De gunfactor voor de personages is erg hoog, doordat ze vriendelijk en leuk zijn en duidelijk plezier hebben in dansen. Dat werkt ook nog eens aanstekelijk voor jou als kijker!

Quinn heeft al haar hoop gevestigd op de hulp van de knappe en getalenteerde Jake, die meerdere wedstrijden heeft gewonnen met de choreografie die hij heeft verzorgd. In eerste instantie ziet hij dit helemaal niet zitten, omdat de groep die ze bij elkaar heeft verzameld, vooral bestaat uit een stelletje misfits. Toch beloofd hij haar dat hij ze zal helpen als ze door de voorrondes heen komen. Het lijkt er niet op dat dit gaat lukken, maar als een andere groep gediskwalificeerd wordt, mogen ze meedoen.

Heel origineel is het plot niet - veel dansfilms verlopen op deze manier. Toch zit er veel humor in de film en wordt hij op zijn eigen manier een feestje. Je kunt van tevoren al verzinnen hoe het verhaal gaat, maar toch... Genieten is het alsnog. De dansers zijn super goed en de muziek die de dans ondersteund zorgt er absoluut voor dat je mee wilt gaan doen! Daardoor is het niet vervelend dat de film niet erg vernieuwend is, want het is wel heel leuk om te bekijken.

Je hoeft geen verstand te hebben van dansen om te zien dat de acteurs er goed in zijn: dat is overduidelijk. Ook acteren ze geloofwaardig en dat maakt het een leuke film.

Work It heeft alles voor een heerlijke feelgood film: humor, romantiek, pakkende muziek, leuke personages en vooral: hele gave dansmoves! Dit is een echte aanrader voor zowel jongeren als volwassenen die van dansen houden. Maar ook als je niet kan (of wil) dansen, kun je met volle teugen van Work It genieten!

Recensie: Work It

Work It

1  2  3  4  5