Recensie: Star Wars: The Clone Wars - seizoen 2 RECENSIE

Recensie: Star Wars: The Clone Wars - seizoen 2

De oorlog duurt voort en de Jedi zijn nog steeds hard aan het vechten. Er komen zoals altijd nieuwe problemen tevoorschijn, maar ook de persoonlijke relaties blijven aanwezig. Naast het oorlogvoeren van de Jedi en de Separatisten zijn Padme en Kanselier Palpatine bezig met het politieke gedeelte ervan.

De eerste aflevering van seizoen 2 van Star Wars: The Clone Wars is in 2009 gereleased op Cartoon Network. Tegenwoordig zijn alle afleveringen te vinden op Disney+. Dat is fijn voor alle Star Wars fans, want naast alle films kunnen zij nu ook de gebeurtenissen uit de oorlog zien. De 22 afleveringen duren allemaal ongeveer 25 minuten, waardoor je lekker tussendoor een aflevering kunt bekijken.

De animaties zien er al beter uit dan in het eerste seizoen van Star Wars: The Clone Wars. De gezichten van de personages zijn minder hoekig, waardoor het er iets realistischer oogt. Dat is niet het enige wat is veranderd, maar wel hetgeen wat het meest opvalt.

Een positieve verandering is dat het verhaal meer door begint te lopen van aflevering tot aflevering. Eerder konden sommige afleveringen nog beter los van elkaar gezien worden, nu wordt het steeds meer één geheel.

Ondanks dat er staat dat de serie vanaf 6 jaar te bekijken is, gebeuren er een hoop spannende dingen. Voor de gemiddelde zesjarige is het niet aan te raden om deze serie te bekijken. Wat in het eerste seizoen nog redelijk toegankelijk was, is deze serie inmiddels niet meer voor jonge kinderen. Het vechten wordt heftiger en steeds meer aanvallen worden laten zien. Er zit een aflevering in dit seizoen van Star Wars: The Clone Wars waar wormen via de neus van mensen naar binnen gaan en zo hun gedachten overnemen. Een kind van 6 kan hier aardig bang van worden. Bedenk dus goed of je je kind hieraan wilt blootstellen.

Net als voorheen volgen we de Jedi, waaronder Obi Wan, Anakin en Ahsoka. Ook minder bekende Jedi komen voor, zodat het niet eentonig wordt. Deze Jedi ken je wel uit de films, dus het is een leuke toevoeging dat zij van tijd tot tijd in de serie te zien zijn. En dat is natuurlijk ook logisch, want het zou verhaaltechnisch niet kloppen als er geen contact met andere Jedi was. In de laatste paar afleveringen zien we de jonge Boba Fett, die we kennen uit de films. Hij heeft een centrale rol in die drie afleveringen.

Star Wars: The Clone Wars seizoen 2 is opnieuw een aanrader voor Star Wars fans en degenen die meer inzicht willen in de oorlog. Voor degenen die niet van Star Wars houden is dit niet de meest geschikte serie van Disney+, deze mensen kunnen beter iets anders aanzetten.

Star Wars: The Clone Wars - Seizoen 2

1  2  3  4  5

Uitvoerend producent George Lucas en Lucasfilm Animation presenteren het complete tweede seizoen van Star Wars: The Clone Wars. Terwijl de strijd om vrede verder door de melkweg raast, komen de heldhaftige Jedi voor compleet nieuwe gevaren te staan! Nooit eerder vertoonde wezens vormen een nieuwe bedreiging en creëren nog meer chaos tijdens de steeds intenser wordende Clone Wars. Om de opschudding compleet te maken, steelt premiejager Cad Bane waardevolle Jedi-geheimen, creëert een koningin met hypnotische krachten een onverwoestbaar leger, wordt Coruscant geteisterd door het reusachtige Zillo-beest en zint de jonge Boba Fett op wraak! Met heftige gevechten, verder uitgewerkte verhaallijnen en baanbrekende animaties is dit Star Wars-avontuur groter, mooier en intenser dan ooit!