Recensie: NCIS: Los Angeles - seizoen 10 RECENSIE

Recensie: NCIS: Los Angeles - seizoen 10

In het tiende seizoen van NCIS: Los Angeles komt het team van special agents Sam Hanna, 'G' Callen, Kensi en Deeks opnieuw voor grote uitdagingen te staan. Nog grotere risico's komen op hun pad wanneer Kensi en Deeks eindelijk trouwen. Technologische talente Eric en inlichtingenanalist Nell staan stil bij een belangrijke beslissing over hun carrières en tegelijkertijd komt ook manager Hetty na een raadselachtige verdwijning weer terug.

NCIS: Los Angeles is in 2009 begonnen als spin-off van de succesvolle serie NCIS en is ook in Nederland niet meer weg te denken. Met inmiddels het tiende seizoen staat het team weer volop verrassingen te wachten. Zoals altijd bij NCIS: Los Angeles belooft het een nieuw seizoen vol actie te worden. De serie opent in Mexico, waar seizoen negen met een cliffhanger eindigde. De spanning zit er vanaf de eerste minuten direct in wanneer het team onder vuur wordt genomen en ze midden in de woestijn moeten zien te overleven. Eenmaal terug in LA pakken ze de draad weer zo goed en kwaad als het gaat weer op. Belangrijke rode draad is ook in dit seizoen nog de verdwijning van Hetty Lange. Het team heeft geen idee waar ze is en wat ze aan het doen is.

Wat bij NCIS: Los Angeles altijd prettig is, is de afwisseling tussen verhaallijnen die in één aflevering worden opgelost en zaken die worden uitgesmeerd over meerdere afleveringen. Hierdoor blijft de serie boeiend om naar te kijken en maakt het steeds nieuwsgierig naar de volgende aflevering. Het is logisch dat sommige zaken op elkaar gaan lijken naar verloop van tijd, maar toch weten de makers van de serie iedere aflevering weer interessant te houden. Dat sommige zaken en gebeurtenissen misschien niet altijd even geloofwaardig zijn, dat nemen we voor lief. Beetje bij beetje leer je het team en de personen daaromheen nog beter kennen. Zeker als je alle seizoenen volgt weet je goed naar wie je kijkt en wie op welke manier zal reageren. Naast nieuwe lijnen die worden uitgezet lopen er ook uiteraard ook een aantal verhaallijnen door in het nieuwe seizoen. Onder andere de verdwijning van Hetty, maar bijvoorbeeld ook het feit dat Callen nog steeds geen idee heeft waar zijn vader naar toe is gebracht. Verhaallijnen die elkaar keurig opvolgen voor iedereen die de serie volledig volgt.

Naast het bestrijden van misdaad zijn er in dit tiende seizoen van NCIS: Los Angeles ook mooie momenten te vinden. Zo staan Kensi en Deeks eindelijk voor het altaar om hun jawoord aan elkaar te geven, en maakt Hetty tegelijkertijd een onverwacht, maar grootse terugkeer. Dat deze bijzondere dag niet geheel volgens planning gaat kan niet anders bij twee special agents.

De laatste aflevering brengt het team door op een marineschip in de Perzische Golf en zien we oude bekenden uit JAG opnieuw samenwerken. Een aflevering waarin de spanningsboog enorm strak staat en het team geen moment rust krijgt. Zoals verwacht eindigt deze aflevering met een grote cliffhanger waardoor we niet anders kunnen dan uitkijken naar seizoen 11!

NCIS Los Angeles - Seizoen 10

1  2  3  4  5

Spanning en sensatie zijn gegarandeerd met de speciale agenten “G” Callen (Chris O’Donnell), Sam Hanna (LL Cool J) en hun elite team in deze 24 gloednieuwe afleveringen van seizoen 10. Grote uitdagingen en nog grotere risico’s komen op het team van de helden in LA af wanneer Kensi Blye (Daniela Ruah) en Marty Deeks (Eric Christian Olsen) in het huwelijksbootje stappen. Het technologische talent Eric (Barrett Foa) en Nell (Renée Felice Smith) staan stil bij een belangrijke keuze over hun carrières. Tegelijkertijd komt Hetty’s (Linda Hunt) mysterieuze verdwijning plots tot een einde. Ook moet het team alles op alles zetten om een Saudische prins te beschermen die het doelwit is geworden van een kwaadaardig kartel, en werken ze samen met de FBI om een actieve terroristische groep te traceren en op te pakken.