Recensie: Ava  RECENSIE

Recensie: Ava

Oud-militair Ava is een briljante huurmoordenaar. Ze is steengoed in haar werk, al heeft ze soms last van haar knagende geweten ten aanzien van de subjects die ze moet uitschakelen. Wanneer een missie uit de hand loopt, komt ze oog in oog te staan met een keiharde vijand; haar voormalige werkgevers, die haar willen uitschakelen. Voor Ava is het kill or be killed.

Ava is een film in het genre actie en drama. Beide genres komen duidelijk en goed terug in de film. Het plot van Ava is eenvoudig, maar niet bepaald origineel. Dit thema voelt behoorlijk uitgemolken. Hier moet je als kijker zeker niet teveel van verwachten. Ook de opbouw is wat rommelig. Het eerste deel van de film is sterk, maar dan wordt er familiedrama geïntroduceerd en wordt het tweede deel van de film (en het einde) wat afgeraffeld. Met name dat familiedrama voelt totaal overbodig en brengt al het tempo in de film tot stilstand.

Toch is Ava een prima actiefilm die lekker weg kijkt. Waarom? Dit is onder andere te danken aan de cast. Jessica Chastain speelt Ava en dit doet ze behoorlijk goed. Als Ava is ze een badass powervrouw, maar ze voelt niet over the top of geforceerd zoals menig andere actrice in een actiefilm. Ondanks het rammelende plot, voelt Chastain als Ava geloofwaardig. Naast Chastain bestaat de cast uit John Malkovich (briljant als altijd), Colin Farrell (zeker niet zijn beste rol) en Common (in helaas een kleine rol).

Los van de cast is de film goed vanwege de lekkere vechtscenes. Dit maakt dat de 96 minuten voorbij vliegen, want de actie is tof. Zowel de vele scenes met Jessica als Ava, maar ook de scene tussen Farrell en Malkovich is bijzonder sterk. Laat je als kijker dus niet teveel afleiden door het plot, maar leun lekker achterover om te genieten van de actie.

Al met al is Ava een prima film die 3 hartjes verdient. De film kijkt lekker weg door de actie. Verder is het vooral de cast die de film, en het licht dramatische script, weet te redden. Ava is geen hoogvlieger, maar desalniettemin vermakelijk als actiefilm.

Recensie: Ava

Ava

1  2  3  4  5

Ava (Jessica Chastain) werkt als huurmoordenaar voor een geheime organisatie. Haar specialiteit: overal ter wereld hooggeplaatste doelwitten uitschakelen.

Wanneer ze de verkeerde informatie doorgespeeld krijgt, loopt één van haar opdrachten fout af. Ze wordt op non-actief gezet, en besluit haar familie op te zoeken in de hoop hun stukgelopen relatie te redden.

Maar de mislukte opdracht blijft haar achtervolgen. De organisatie beslist dat het beter is om alle sporen te wissen... waardoor Ava het doelwit wordt, en niet alleen zichzelf maar ook haar familie in leven moet houden.