Recensie: Lucifer - seizoen 5: deel 1 RECENSIE

Recensie: Lucifer - seizoen 5: deel 1

Onze favoriete duivel is terug! Lucifer heeft zijn plaats in de hel weer ingenomen, maar wil veel liever terug naar Chloe en zijn leven in L.A. Om zijn tijd door te komen probeert hij de detective vanuit de onderwereld te helpen met het oplossen van moordzaken. Maar wanneer er een dreiging in zijn oude penthouse verschijnt, komt Lucifer terug om daarmee af te rekenen. Maar dat is niet zo gemakkelijk als je zou denken, zelfs niet voor de duivel.

Lucifer is eindelijk terug in het vijfde seizoen van deze hitserie van Netflix. Eigenlijk zou dit het laatste seizoen zijn, maar gelukkig hebben de makers toch een zesde (wel echt het laatste) seizoen aangekondigd. Dit seizoen is opgesplitst in twee delen. De eerste acht zijn nu te zien op Netflix, de andere acht volgen later. Helaas is nog niet duidelijk wanneer deze te streamen zijn.

De afleveringen zijn net als voorheen ongeveer drie kwartier van lengte. Ze hebben allemaal weer een eigen moordzaak die opgelost moet worden, waardoor je steeds een ander avontuur meemaakt met Lucifer en Chloe. Nadat ze hun liefde voor elkaar uit hebben gesproken, is de charmante duivel naar de hel teruggekeerd, wat hun relatie nu erg ingewikkeld maakt. Ze zijn blij om elkaar te zien, maar waar voor Chloe op aarde slechts een paar maanden voorbijgegaan zijn, heeft Lucifer het duizenden jaren zonder haar moeten doen (omdat de tijd daar anders verloopt dan hier). Ook komt ze erachter dat Lucifer een groot geheim van haar heeft achtergehouden, waar ze veel moeite mee heeft. De manier waarop ze met elkaar omgaan laat zien hoe moeilijk ze het beide hebben. Ze willen bij elkaar zijn, maar er zijn zoveel dingen gebeurd en laten we wel wezen... Hij is de duivel. Dat maakt het drama tussen de twee geloofwaardig. Ook ben je heel benieuwd hoe hun relatie zich verder gaat ontwikkelen nu Luci weer terug is.

Dan zijn er natuurlijk nog de andere personages. Zij moeten ook allemaal aan de nieuwe situatie wennen, terwijl sommigen niet eens weten hoe het echt zit. Zo weten Dan en Ella niet dat Lucifer de duivel is en vooral Ella is teleurgesteld in hem dat hij wegging zonder gedag te zeggen. Daarnaast komen nieuwe personages voor in Lucifer, wat het interessant maakt om verder te kijken.

Er zijn nieuwe insteken gebruikt voor de afleveringen. Aflevering drie gaat over een serie die op de televisie is genaamd Diablo; gebaseerd op alles wat Lucifer een oude bekende heeft verteld over zijn werk met de detective. Je ziet een knappe duivel die zaken oplost met een vrouwelijke detective. Lucifer is hier heel trots op; Chloe vindt het wat minder leuk omdat zij neergezet wordt als een agent die vroeger stripper is geweest. Helemaal in zijn eigen wereldje begrijpt Luci daar natuurlijk niets van. In aflevering vier vertelt hij Trixie een verhaal over een moordzaak die hij in 1946 meegemaakt heeft. Alle hoofdpersonages spelen een rol in dit verhaal, niet als zichzelf natuurlijk. Het hele verhaal wat hij vertelt, wat bijna de hele aflevering duurt, is in zwart wit en geeft het gevoel alsof je naar een oude maffiafilm kijkt. Dit is tof gedaan en zorgt ervoor dat er leuke toevoegingen aan het bekende verhaal toegevoegd worden.

Zelfs na vier seizoenen waarin een hoop gebeurd is, blijft Lucifer een heerlijke serie om te bekijken. De insteek blijft hetzelfde: moordzaken oplossen, dealen met de duivel en alles wat daarbij komt kijken. Toch weet Netflix de serie boeiend te houden en wordt het niet minder leuk! Daarom verdienen deze afleveringen vijf hartjes. Hopelijk komen de andere afleveringen van seizoen 5 over niet al te lang, want we willen helemaal niet wachten!

Recensie: Lucifer - seizoen 5: deel 1

Lucifer - Seizoen 5

1  2  3  4  5