Recensie: The secret: Dare to dream  RECENSIE

Recensie: The secret: Dare to dream

The secret: Dare to dream is een verfilming van de wereldwijde bestseller van Rhonda Byrne. De film gaat over Miranda, een vrouw die in alles kwaad en negativiteit ziet. Dat is ook niet heel gek, want als weduwe die in de schulden zit, heeft ze ook weinig om positief over te zijn. Door een combinatie van toeval (of toch niet?) en een krachtige storm ontmoet ze een man genaamd Bray. Zijn aanwezigheid zorgt zowel bij Miranda als bij haar kinderen voor een enorme dosis positiviteit, warmte en hoop. Maar, wie is Bray eigenlijk?

De rol van Bray wordt gespeeld door Josh Lucas, die we natuurlijk kennen van Sweet Home Alabama. The Secret is van dezelfde makers en dat is voor de kijker geen verrassing. De overeenkomsten zijn duidelijk: de knappe Josh Lucas met zijn dromerige blauwe ogen en onweerstaanbare glimlach (is deze man uberhaupt wel ouder geworden sinds Sweet Home Alabama?!), de karakteristieke omgeving van natuur en een prachtig Amerikaans huis. Voor veel vrouwen zal The secret een heerlijke film zijn om bij weg te dromen op de bank. De makers zijn er perfect in geslaagd om het boek van Rhonda Byrne te verfilmen met de perfecte dosis aan drama en romantiek.

Naast Josh Lucas speelt Katie Holmes in deze film. Josh Lucas is zoals altijd mega sympathiek en de man die we stiekem allemaal wel willen. Alhoewel zij beiden de rollen goed vertolken, zijn met name de drie acteurs die de kinderen spelen een applausje waard. Sarah Hoffmeister speelt de puberale Missy, Aidan Pierce Brennan speelt de hartverwarmende Greg en Chloe Lee als de jonge Bess zorgt ook voor wat grappige momenten. Dit soort rollen maken de The Secret minder zwaar, een film als deze heeft wat luchtige humor nodig. Zeker omdat de makers, zoals je verwacht een behoorlijke spanning opbouwen over wat Bray nu precies komt doen en wat nu eigenlijk "het geheim" is wat hij met zich meedraagt.

The Secret: Dare to dream is mierzoet, maar o wat kan zo'n feelgoodmovie toch heerlijk genieten zijn voor de kijkers. Het is voorspelbaar, maar wat maakt dat uit? De aftiteling van The Secret begint en je glimlacht van oor tot oor. Kortom, een echte aanrader voor vrouwen die houden van films als Sweet Home Alabama of films van auteur Nicholas Sparks.

Recensie: The secret: Dare to dream

The Secret: Dare to Dream

1  2  3  4  5

De jonge weduwe Miranda Wells (Katie Holmes) worstelt zich samen met haar drie kinderen door het leven. Na een opeenstapeling van pech is een naderende orkaan de volgende uitdaging die zich aandient. Dan botst zij -letterlijk- tegen de aantrekkelijke Bray Johnson (Josh Lucas) aan, die een helpende hand biedt. Met zijn positieve energie lijkt hij precies op het juiste moment in haar leven te zijn gekomen. Wat zij niet weet is dat Bray een geheim met zich meedraagt dat alles kan veranderen..
    The Secret: Dare To Dream is geïnspireerd op het boek wereldwijde fenomeen The Secret van Rhonda Byrne, waarvan wereldwijd meer dan 30 miljoen exemplaren zijn verkocht.