Recensie: Secret society of second-born royals  RECENSIE

Recensie: Secret society of second-born royals

De eerstgeborene prinsen en prinsessen over de hele wereld hebben het maar al te makkelijk. Zij worden later koning of koningin, hun hele leven is al voor ze uitgestippeld en ze krijgen alles wat hun hartje begeerd. Sam is de tweede die geboren is en ze keert zich als rebelse puber tegen alles wat te maken heeft met haar koninklijk bestaan. Totdat ze erachter komt dat ze superkrachten heeft, ze niet de enige is met krachten en wordt uitgenodigd voor een wel heel speciaal genootschap; The Secret society of second-born royals.

Disney+ heeft met de Secret society of second-born royals een enorm strategische film gemaakt. Het is de perfecte combinatie van prinsen- en prinsessen versus het enorm populaire superheldengenre. Deze film is dan ook het best te beschrijven als de kindvriendelijke versie van X-men. Alhoewel het plot tamelijk voorspelbaar is, heeft de film voldoende in huis: humor, drama, avontuur, actie en een vleugje romantiek. Daarmee is de film een echte aanwinst voor Disney+ die met name voor jong, maar ook voor oud vermakelijk zal zijn. De film is precies lang genoeg en blijft van begin tot eind interessant.

De hoofdrol van Sam wordt gespeeld door Peyton Elizabeth Lee, bekend van haar hoofdrol in Disney-serie Andi Mack. Alhoewel ze haar rol goed speelt, schreeuwt haar hele uitstraling "Disney Channel" en doet ze teveel denken aan namen als Miley Cyrus en Selena Gomez. Sam heeft de kracht van superzintuigen. In het genootschap wordt ze samen met vier andere second-borns getraind; January (Isabelle Blake-Thomas) die krachten van anderen kan overnemen, Roxana (Olivia Deeble) die onzichtbaar kan worden, Matteo (Faly Rakotohavana) die insecten kan laten gehoorzamen en Tuma, die zijn charmes op een wel heel bijzondere manier kan gebruiken. In de media lees je het meest over de laatste, Niles Fitch (bekend van This is us), die met prins Tuma de eer heeft om de eerste zwarte Disney-prins te spelen. De groep wordt getraind door professor James (Skyler Astin). Alle rollen worden overtuigend gespeeld. Een minpunt is dat alle personages vrij oppervlakkig blijven. Zelfs hoofdpersoon Sam leer je maar nauwelijks kennen en haar personage is misschien wel het minst interessant van de groep.

Al met al is Secret society of second-born royals een leuke familiefilm om de kids al enthousiast te maken voor het universum van superhelden en superkrachten. Het is geen film die 5 hartjes krijgt, maar wel een prima vermakelijke film met voldoende pluspunten en mogelijkheden voor een eventueel vervolg.

Secret Society of Second-Born Royals

1  2  3  4  5

In deze film maken we kennis met een rebelse prinses die erachter komt dat ze superkrachten heeft en een nakomeling is van een lange lijn royals. Ze zijn allemaal tweede geboren kinderen en verantwoordelijk voor het behouden van de vrede in het koninkrijk.