Recensie: Honest thief  RECENSIE

Recensie: Honest thief

Tom Carter is een gezochte bankrover. Je zou denken dat alle bankrovers bad guys zijn, maar Tom is dit niet. Op het moment dat hij de vrouw van zijn dromen ontmoet, besluit hij het roer om te gooien. Hij besluit zichzelf aan te geven en iedere cent die hij heeft gestolen, terug te geven. Een nobel en romantisch plan, totdat een corrupte FBI-agent zijn zaak krijgt toegewezen.

Liam Neeson heeft al talloze films op zijn naam staan. Over zijn kwaliteiten als acteur heeft niemand twijfels, want hij is simpelweg steengoed in wat hij doet. Echter, zijn repertoire in films is zo nu en dan vrij voorspelbaar. Je ziet hem in de een na de andere actiefilm. Honest Thief lijkt op het eerste gezicht weer zo'n typische actie- en misdaadfilm te worden. Toch is de film iets anders dan verwacht..

Allereerst zit er in Honest Thief veel minder actie dan in de gemiddelde Liam Neeson film. Fans die juist voor deze actie komen, komen er dus bekaaid vanaf. Minder actie dus, maar wat zit er dan wel in deze film? Een goed plot. En dat niet alleen, het plot van de film ontwikkelt zich sterk, de film heeft een mooie opbouw. Je wordt regelmatig op het verkeerde been gezet en alhoewel je het einde van de film al wel kan raden, heeft de weg naar het einde toe hier en daar een verrassing in petto.

Liam Neeson speelt uiteraard de hoofdrol van Tom, de badass bankrover met het hart op de juiste plaats. Kate Walsh (onder andere van Private Practice en 13 reasons why) speelt Annie, de vrouw van zijn dromen. De FBI agenten worden gespeeld door Jai Courtney (bekend van Divergent), Anthony Ramos (A star is born, Hamilton en In The Heights) en Jeffrey Donovan. Al met al een sterke cast met van elke speler goede prestaties. Enige minpunt is Jay Courtney. Zodra je zijn hoofd ziet, weet je al genoeg, het schreeuwt typecasting van de slechterik..

Al met al is Honest Thief een toffe actie- en misdaadfilm, met de nadruk op dat laatste. Er is iets minder ruimte voor actie, maar des te meer ruimte voor een betere verhaallijn.

Recensie: Honest thief

Honest Thief

1  2  3  4  5

Tom (Liam Neeson) is een heleboel, maar twee dingen in het bijzonder: een beruchte bankovervaller én een hopeloze romanticus. Hij wil niet dat zijn relatie met Annie (Kate Walsh) op leugens is gebaseerd en besluit zichzelf aan te geven. Maar als hij de FBI belt om te bekennen en een deal te bepleiten wordt hij vierkant uitgelachen. Na wat aandringen gaan de jonge agenten Nivens (Jai Courtney) en Hall (Anthony Ramos) op onderzoek uit en ontdekken dat Tom de waarheid spreekt! Zij zien Toms' gestolen geld echter als hun eigen ticket naar rijkdom. Dit is het begin van een bizar kat-en-muisspel, waarbij het nog maar de vraag is wie de echte dieven zijn.