Recensie: Queen of the South: seizoen 2 RECENSIE

Recensie: Queen of the South: seizoen 2

Bij de start van dit tweede seizoen heeft drugsbaron Epifanio Vargas het tot gouverneur van Sinaloa geschopt. Nadat blijkt dat hij hiervoor het kartel van zijn vrouw heeft opgeofferd, wordt Camila Vargas gedwongen om steeds nauwer samen te werken met Teresa Mendoza. Daarnaast probeert ze de relatie met haar tienerdochter Isabela te herstellen. Teresa tracht ondertussen te bekomen van de grote verrassing die haar te beurt viel op het einde van het eerste seizoen. Haar vriend Guero bleek nog te leven! Nu probeert Guero zijn leven te sparen door Camila en Teresa in contact te brengen met de excentrieke drugsleverancier El Santo...

Net zoals in het eerste seizoen zijn de hoofdrollen in Queen of the South weggelegd voor twee vrouwen. Actrice Alice Braga zet een sterke Teresa Mendoza neer. Je ziet hoe ze heen en weer wordt geslingerd tussen de liefde voor Guero en haar kwaadheid om zijn verraad. Daarnaast voel je hoe ze steeds meer proeft van de macht die werken voor Camila haar biedt en hoe deze macht haar smaakt. Camila Vargas wordt opnieuw overtuigend neergezet door de Mexicaanse actrice Veronica Falcón. Zij speelt haar rol met verve. Wanneer ze iets zegt, wordt er geluisterd. Dit wordt extra ondersteund door haar lichaamshouding, haar gezichtsuitdrukkingen en de kledij die ze draagt. Op en top vrouwelijk, met een uitstraling van beheersing en gezag. De mannelijke bijrollen worden in dit seizoen meer uitgediept. Zo wordt de rol van James, de rechterhand van Camila, dieper uitgewerkt. Acteur Peter Gadiot geeft met succes gestalte aan dit personage. Daarnaast is er plaats voor nieuwe gezichten, zoals de excentrieke leider El Santo.

Queen of the South blijft verrassen tijdens dit tweede seizoen. Onverwachte gebeurtenissen, zoals de arrestatie van Camila door de DEA en de ontvoering van Isabella Vargas, houden de vaart in de serie. De onvoorspelbaarheid van de verhaallijn zorgt ervoor dat je wil blijven kijken.

Ook in dit tweede seizoen worden Spaans en Engels door elkaar gebruikt. Dit komt de geloofwaardigheid ten goede. De Nederlandse ondertiteling zorgt ervoor dat je alles goed kan volgen en ondertussen leer je enkele woordjes Spaans.

Op het einde van het tweede seizoen van Queen of the South komen Teresa Mendoza en haar rechterhand Poté recht tegenover Camila en Epifanio Vargas te staan. Als kijker voel je dat er iets op til staat maar toch slagen de makers erin om je met hun verhaallijn te verbazen. Het resultaat: na de laatste aflevering kijk je reikhalzend uit naar seizoen 3!

Recensie: Queen of the South: seizoen 2

Queen of the South - Seizoen 2

1  2  3  4  5