Recensie: My Christmas Inn RECENSIE

Recensie: My Christmas Inn

De ambitieuze Jen Taylor is slechts een zucht verwijderd van een promotie naar creative director. Terugbellen naar advocaat Brian Anderson is dan ook een van de laagste dingen op haar prioriteitenlijstje. Als Jen, na een beetje sturing door haar ouders, toch eindelijk terugbelt, krijgt ze een verrassing van formaat. Oudtante Hellen heeft aan Jen haar herberg nagelaten. Jen moet geheel onverwacht op het vliegtuig springen, richting Alaska, om de overdracht van deze herberg te regelen. En dit zo kort voor Kerst. Geraakt Jen op tijd terug in San-Francisco om haar promotie waar de maken?

We voelen aan Netflix dat de gezellige kerstperiode alweer voor de deur staat. Romantische kerstfilms om lekker bij weg te zwijmelen op een koude winteravond. My Christmass Inn is een goede film om te starten met de kerstperiode. Het verhaal neemt je mee naar het kleine dorpje in Alaska. Het obligate sneeuwdecor is aanwezig. Het feit dat advocaat Brian ambachtelijke feeërieke sleeën maakt, is een leuk detail. Verder is het verhaal weinig origineel. De hardwerkende vrouw die terechtkomt in het kleine dorpje, waar kerst een hele gebeurtenis is.

De hoofdpersonages worden gespeeld door Tia Mowry-Hardrict en Rob Mayes. Tia Mowry-Hardrict zet de ijverige reclamevrouw Jen Taylor neer. Hoewel Tia een actrice is met tonnen ervaring zet ze de rol niet helemaal overtuigend neer. Haar tegenspeler is Rob Mayes. Hij speelt de jonge advocaat Brian Anderson. Ook hij blijft de hele film aan de oppervlakte. Er is totaal geen sprake van enige chemistry tussen beide acteurs. Dat is jammer in zo een feelgood film.

Daarnaast kent My Christmas Inn geen diepgang. Volgens de dialogen leeft het stadje voor hun jaarlijkse kerstfestival doch slagen ze er niet in om deze passie voor kerst over te brengen. Je gelooft er niet in. Het verhaal kabbelt rustig voort. Er gebeurt weinig waardoor het gevaarlijk is om je aandacht te laten afdwalen. Anderzijds past dit binnen het aanbod van kerstfilms op Netflix. Je kijkt ernaar omdat je de sfeer wil opsnuiven, omdat de hoofdkarakters elkaar altijd vinden en voor het feelgood gevoel dat je overhoudt na het happy einde. Als je niet meer verlangt, zal My Christmas Inn je kunnen bekoren op een winterse decemberavond.

Recensie: My Christmas Inn

My Christmas Inn

1  2  3  4  5