Recensie: Dash & Lily - seizoen 1 RECENSIE

Recensie: Dash & Lily - seizoen 1

Wat doe je als je je met Kerstmis alleen voelt in New York? Voor Lily is dit het volgende: een notitieboek achterlaten in een bibliotheek, in de hoop dat een (leuke) jongen hem vindt en haar instructies opvolgt. Dash is cynisch en heeft een hekel aan kerst, maar wanneer hij het boekje vindt besluit hij op zoek te gaan naar antwoorden. In een serie van uitdagingen en opdrachten wisselen ze het notitieboekje uit; maar wel zónder elkaar ooit te zien.

Dash & Lily is een heerlijke serie over kerst, jeugdliefdes, zoektochten en boeken. Alleen dat al zou genoeg moeten zeggen over de inhoud van de serie: simpelweg geweldig en superleuk! Het zal je waarschijnlijk niet verbazen dat deze Netflix serie gebaseerd is op een boek, namelijk op Dash & Lily's Book of Dares van David Levithan en Rachel Cohn. In acht afleveringen van een half uurtje zie je hoe Dash en Lily elkaar vinden en een bijzondere band krijgen.

De eerste aflevering gaat over Dash en hoe hij het notitieboekje van Lily in de bibliotheek vindt. Hij slaat het open en ziet de opdracht die ze voor hem verzonnen heeft. Het is de bedoeling dat hij haar raadsel oplost zonder het internet te gebruiken of om hulp te vragen. Dash houdt wel van een uitdaging en wanneer hij klaar is, schrijft hij er eentje op voor Lily. In de tweede aflevering zie je hoe zij ertoe gekomen is het notitieblok achter te laten en hoe ze reageert op de uitdaging van Dash. Ze kennen elkaar niet en doordat ze niet weten wie de ander is, heeft de uitwisseling iets heerlijk mysterieus. Ze spreken af elkaar niet online op te zoeken of wat dan ook, zodat het echt een verrassing blijft wie de ander is. Hoe leuk is dat?!

De acteurs in de serie zijn geen super bekende mensen, maar op een of andere manier voelt het daardoor allemaal wat natuurlijker. Je wordt niet afgeleid door het gezicht van die bekende acteur of de kleding die deze bekende actrice draagt: Austin Abrams en Midori Francis zijn precies goed voor hun respectievelijke rollen en komen zeer overtuigend over. Het is bijna onmogelijk om niet meteen van de twee te houden, en dat is altijd een goed teken.

Dash & Lily bevat de nodige kerstmuziek, een heleboel versieringen en natuurlijk lichtjes. Een perfecte serie om te bekijken voor de kerst. Het heeft alle elementen die een kerstverhaal nodig heeft: romantiek, een beetje mysterie en drama en het allermooiste aan dit avontuur is dat ook boeken een grote rol in het verhaal hebben. Is het onrealistisch? Jazeker. Onwaarschijnlijk dat het boekje daadwerkelijk gevonden wordt en ook nog eens door Lily's droomjongen? Ook dat. Maar dat maakt helemaal niets uit, want dat is precies goed voor het verhaal. Droom lekker weg en geloof in de magie die kerst met zich meebrengt, want rond die tijd van het jaar is alles een beetje mooier.

Er is ontzettend veel wat gezegd kan worden over Dash & Lily, maar eigenlijk komt het allemaal hier op neer: het is ontzettend leuk en een absolute must see voor iedere jonge vrouw! Met een verschijning van Nick Jonas (die overigens ook een van de producers van de serie is!) en zijn broers wordt het allemaal nog net ietsjes leuker. Dash & Lily's Book of Dares is niet het enige boek wat de schrijvers samen gemaakt hebben, dus we hopen dat Netflix later nog een vervolg gaat maken!

Recensie: Dash & Lily - seizoen 1

Dash & Lily - Seizoen 1

1  2  3  4  5