Recensie: Queen of the South - seizoen 3 RECENSIE

Recensie: Queen of the South - seizoen 3

Seizoen 3 van Queen of the South start met Teresa Mendoza in Malta. Ver weg van Camila Vargas probeert ze haar eigen drugsimperium op te bouwen en zoekt ze een ingang naar Europa. Na een aanslag op haar leven beseft ze snel dat Camila dit niet zal laten gebeuren zonder terug te vechten. Teresa weet van geen wijken en blijft werken aan haar eigen kartel. Rechterhand Pote Galvez groeit uit tot Teresa's steun en toeverlaat. Samen richten ze zich op Phoenix, Arizona, waar ze geconfronteerd worden met een corrupte sherrif.

Dit derde seizoen van Queen of the South telt dertien afleveringen van elk ongeveer veertig minuten lang. Alice Braga en Veronica Falcón blijven de vaste waarden van de serie. Hoewel het personage van Alice Braga, de kartelleidster Teresa Mendoza, nog steeds centraal staat in dit seizoen van Queen of the South wordt de rol van Veronica Falcón als Camila Vargas steeds kleiner. Daarentegen worden enkele nevenpersonages dieper uitgewerkt. Pote Galvez, gespeeld door acteur Hemky Madera, krijgt in dit seizoen een hoofdrol toebedeeld als rechterhand van Teresa. Ook de rol van kapitein King George wordt groter. De acteur Ryan O'Nan speelt zijn personage met verve. Beide mannen zetten hun rol zo goed neer dat je als kijker wenst dat je ook een Pote of een King Georges in je leven hebt.
De verschuiving van de hoofdrollen naar deze nevenpersonages brengt meer evenwicht in de serie. De nadruk ligt minder op de twee powervrouwen maar ook op de mannen die hen bijstaan.

Net zoals in de eerste twee seizoenen worden het Spaans en Engels met elkaar afgewisseld. Ondertussen heb je geen ondertiteling meer nodig bij de Spaanse woorden cabrón en hijo de puta. Helaas ben je maar weinig met deze uitdrukkingen als je op reis gaat naar Spanje...

Queen of the South speelt zich bij de start af tegen een nieuwe achtergrond. Teresa is namelijk gevlucht naar Malta. De idyllische beelden van het restaurant aan de kust bezorgen je een instant vakantiegevoel.

Hoewel er nog steeds verrassende wendingen en harde scènes aan bod komen, wordt het verhaal een beetje voorspelbaar. Ongeacht wat er op haar pad komt, Teresa zal er sterker uit komen. Zit er een mol in haar organisatie, dan lost Pote dit wel op. Wordt er een aanslag gepleegd op haar leven, dan ontsnapt ze met een ogenschijnlijk gemak. Dit maakt het bij momenten wat onrealistisch. Het doet echter niets af aan de serie in zijn geheel. Queen of the South is een onderhoudende serie. Na de laatste aflevering ben je alweer benieuwd naar het vervolg.

Samengevat is het derde seizoen van Queen of the South bij momenten een tikkeltje voorspelbaar maar in zijn geheel genomen nog steeds vermakelijk. De moeite van het kijken waard!

Queen of the South - seizoen 3

1  2  3  4  5