Recensie: Queen of the South - seizoen 4 RECENSIE

Recensie: Queen of the South - seizoen 4

Kartelleidster Teresa Mendoza heeft ondertussen haar territorium verlegd naar New Orleans. Met een tequilabar als cover is ze ondertussen een vaste waarde in de drugswereld. Niet iedereen is opgezet met de aanwezigheid van een drugskartel in hun wijk. Wanneer het niet lukt om samen te werken, zal Teresa verstandige keuzes moeten maken. Vrede of oorlog? De corrupte rechter van het stadje maakt het handelen er nog moeilijker op. Chantage is de rechter niet vreemd en ook gulzigheid blijkt op zijn lijf geschreven. Maar steeds meer, meer, meer willen, komt met een prijs. Een zware prijs...

Seizoen vier van Queen of the South komt traag op gang. Net zoals de eerdere seizoenen zijn er dertien afleveringen van ongeveer veertig minuten. Het onderwerp blijft drugs en Teresa's pogingen tot het uitbouwen van een waar keizerrijk. De eerste afleveringen van dit nieuwe seizoen tonen hoe Teresa ook legaal een zakenimperium probeert uit te bouwen. Hierbij worden enkele nieuwe personages geïntroduceerd zoals Dumas, de corrupte rechter Cecil Lafayette en diens agent. Vooral Cecil Lafayette, gespeeld door David Andrews, weet je volledig te overtuigen van zijn omkoopbaar karakter.

Na de trage start komt het verhaal wel goed op gang. De gebeurtenissen volgen elkaar vlot op. Meestal betreffen het aanslagen op Teresa's leven of op iemand in haar omgeving, gevolgd door een wraakactie. Het vierde seizoen verschilt van de vorige door het gegeven dat Teresa ditmaal niet ongeschonden uit alle gewelddadige aanvallen komt. En niet alleen voor haar zijn er gevolgen. Ook voor de mensen die ze vertrouwt, hebben haar keuzes grote consequenties. Dit komt de reeks ten goede. De voorspelbaarheid verdwijnt weer van het toneel.

Queen of the South verrast in het vierde seizoen door geen hoofdrol meer toe te bedelen aan Camila Vargas. Het toneel is van Teresa Mendoza en haar entourage. Het is jammer om de meesterlijke Veronica Falcón niet meer aan het werk te zien. Dit gemis wordt echter goed opgevangen door onder meer Pote, King George en Kelly Ann Van Awken. De ontluikende verliefdheid tussen de stoere Pote en de frêle Kelly Ann tovert spontaan een glimlach op je gezicht.

Het vierde seizoen van Queen of the South sleurt je mee in de meedogenloze onderwereld van de drugskartels waar leven en dood elke dag met elkaar in gevecht gaan. Het plots opduiken van James in de laatste scène van het seizoen is de perfecte teaser voor seizoen vijf, dat al werd opgenomen. Teresa's verhaal is nog niet ten einde en daar zijn we niet rouwig om!

Queen of the South - seizoen 4

1  2  3  4  5

Teresa verplaatst haar imperium naar New Orleans en probeert een eerlijke zakenvrouw te worden, maar lokale gangsters en politici gooien roet in het eten.