Recensie: The Craft: Legacy RECENSIE

Recensie: The Craft: Legacy

Lily verhuisd om bij de vriend van haar moeder te gaan wonen. Ze heeft nooit vrienden gehad en ziet er dan ook tegenop om aan de slag te gaan op haar nieuwe school. Daar ontmoet ze al snel drie heksen, die een vierde heks nodig hebben om magie uit te oefenen. Wanneer ze een pestkop aan willen pakken door hem te betoveren om aardiger te zijn, gaat het al snel de verkeerde kant op.

The Craft: Legacy is een reboot van de gelijknamige film The Craft uit 1996. Vier tienermeiden komen bij elkaar om hun magie uit te oefenen. Lily, de nieuwste aanwinst van de groep, wist helemaal niet dat ze magie bezat totdat ze de andere meiden ontmoette. Als ze daarachter gekomen zijn, gaan ze spreuken oefenen. Van het een komt het ander, en omdat het nu eenmaal tieners zijn, gebruiken ze hun krachten voor hun eigen gewin. Dat is niet de bedoeling van magie, en dat betekent dat er consequenties aan hun daden verbonden zitten...

The Craft: Legacy valt onder de categorie horror, maar als kijker zou je dat niet zeggen. Het lijkt meer een combinatie tussen een thriller en een film voor tienermeiden. Wanneer je bekend bent met andere films van Blumhouse, valt deze productie qua spanning erg tegen. Dat is jammer, omdat er veel meer spannende momenten of echte horror-elementen in de film hadden kunnen zitten. Het lijkt erop dat de makers niet konden kiezen tussen het maken van een horror en een tienerfilm. Daardoor valt het resultaat tegen wanneer je een horror verwacht. Voor meiden die ook wel van spanning houden, maar tegelijk zin hebben in romantiek en tienerdrama's, is The Craft: Legacy wel een aanrader.

Het verhaal is niet per se origineel. Allereerst omdat je wellicht al bekend bent met de film uit 1996, maar ook omdat het vrij voorspelbaar is. Jonge meiden komen erachter dat ze invloed kunnen uitoefenen op anderen en gaan daarin te ver. Uiteraard hebben hun daden gevolgen - en dan hebben we het niet over positieve. Als kijker kun je wel bedenken dat het niet goed afloopt wanneer er met magie geëxperimenteerd wordt.

Naast magie en heksen zitten er ook realistische aspecten in de film. Er is sprake van seksisme en denigrerend gedrag, wat voor veel mensen is dit herkenbaar. Al met al is The Craft: Legacy een vermakelijke film, maar doet hij wat onder aan verwachtingen als het gaat om horror en spanning-elementen.

Recensie: The Craft: Legacy

The Craft: Legacy

1  2  3  4  5

The Craft: Legacy zal zich afspelen na de gebeurtenissen van de film uit 1996. Het verhaal gaat over Hannah. Haar moeder gaat opnieuw trouwen, waardoor Hannah moet verhuizen en naar een nieuwe school moet. Ze krijgt drie nieuwe broers en een nieuwe vader. Hannah's aanwezigheid op de school blijft niet onopgemerkt. De lokale coven ontdekken namelijk dat Hannah het vierde lid is.