Recensie: The Christmas Chronicles 2 RECENSIE

Recensie: The Christmas Chronicles 2

Kate is inmiddels een puber en kan niet goed omgaan met de nieuwe relatie van haar moeder. Voor de kerst zijn de twee samengestelde gezinnen naar Cancun, maar Kate wil gewoon kerst thuis vieren, met sneeuw in plaats van op het zonnige strand. Als ze probeert terug naar huis te reizen, stuit ze op iemand die er alles aan wil doen om Kerstmis dit jaar tegen te houden. Maar als het aan haar - èn aan de Kerstman - ligt, komt daar natuurlijk niets van in!

Het is alweer twee jaar geleden dat Kate en Teddy ervoor zorgden dat de kerstman in de problemen kwam op Kerstavond in The Christmas Chronicles. Darby Camp, de jonge actrice die Kate speelt, is dan ook erg gegroeid. Ze speelt de rol van geërgerde tiener goed. In dit vervolg op The Christmas Chronicles zie je Teddy niet zo veel, in plaats van hem gaat het zoontje van hun moeders vriend met haar mee op avontuur. Jack wordt gespeeld door Jahzir Bruno, die ook erg overtuigend is. Daarnaast keert Kurt Russell terug als de Kerstman en heeft de vrouw van de Kerstman (gespeeld door Goldie Hawn) een grotere rol in The Christmas Chronicles 2. Julian Dennison speelt de rol van de slechterik en ook hij doet het prima.

Doordat de film begint op het strand, heb je niet meteen dat heerlijke kerstgevoel wat je eigenlijk zou verwachten. Je begrijpt dan als kijker ook hoe Kate ervan baalt dat ze niet kan gaan schaatsen met haar vriendinnen en lekker warme chocolademelk kan drinken. Gelukkig verandert de setting en komt Kate nergens minder dan in het dorp van de Kerstman! Ontelbaar veel elven werken daar om Kerst zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen. Elven die je uit de eerste film kent (Lars, bijvoorbeeld) zijn ook weer te zien in The Christmas Chronicles 2. Het dorp van de Kerstman is leuk om te zien. Ook komen plekken die je nog kan kennen weer terug, zoals de zaal met brieven waar Kate in 2018 terecht kwam. Dat zijn leuke details voor kijkers die dat nog weten van de voorgaande film.

Wellicht de allerleukste scène uit The Christmas Chronicles, was het stuk waar de Kerstman in de gevangenis zat en samen met alle andere gevangenen een kerstnummer begon op te voeren. Ook in deel 2 worden we niet teleurgesteld, en zit er weer een heerlijk swingend nummer!

Ondanks dat je begrijpt dat Kate haar vader niet wil vergeten of 'vervangen', is het in The Christmas Chronicles 2 wat lastiger om haar een leuk personage te vinden. Misschien komt dit door de puberteit, waar ze nu natuurlijk in zit, maar het is wel jammer. Er zitten ook wat aspecten in de film die niet erg geloofwaardig zijn. Dan hebben we het natuurlijk niet over de Kerstman en de magie die bij zijn werk komt kijken, maar andere dingen. Wanneer je de film bekijkt zul je begrijpen wat hiermee wordt bedoeld.

The Christmas Chronicles 2 is een vermakelijke familiefilm, maar wanneer je hem vergelijkt met het eerste deel wat Netflix heeft gemaakt, valt hij wat tegen. Toch is het zeker wel een film voor een avondje met z'n allen op de bank!

Recensie: The Christmas Chronicles 2

The Christmas Chronicles 2

1  2  3  4  5