Recensie: Virgin River - seizoen 2 RECENSIE

Recensie: Virgin River - seizoen 2

Mel besluit om even afstand te nemen van Virgin River en gaat tijdelijk terug naar Los Angeles. Dit doet ze zonder Jack op de hoogte te brengen, wat voor veel spanningen tussen de twee zorgt. Wanneer ze terugkomt moet ze professioneel om zien te gaan met Charmaine, een pittige vrouw die absoluut een hekel aan Mel heeft. De spanning tussen Jack en Mel is duidelijk aanwezig. Ondertussen komt Preacher meer te weten over de situatie van Paige en lijkt het een stuk beter te gaan tussen Doc en Hope.

Netflix heeft een tweede seizoen van Virgin River gemaakt, en daar zijn wij maar al te blij mee! In tien nieuwe afleveringen zie je hoe het verder gaat met Mel, Jack, Charmaine, Hope en de andere personages van wie je eerder bent gaan houden. De afleveringen zijn opnieuw ongeveer vijfenveertig minuten per stuk, wat uitnodigt om er rustig twee (of drie of vier) achter elkaar te kijken op een vrije middag of avond. Wanneer je eenmaal in het verhaal zit, zul je dat namelijk zeker willen!

Alleen al het landschap van Virgin River zou genoeg moeten zijn om van de serie te genieten. Natuurlijk is dat niet helemaal de bedoeling, maar het helpt zeker mee. Telkens weer is het te verklaren waarom Mel de drukte van een grote stad als Los Angeles achter zich heeft gelaten om in the middle of nowhere te gaan wonen, want wauw! Wat ziet het er allemaal prachtig uit. Ook de mensen in het kleine stadje zijn vriendelijk en liefdevol, iets waar we allemaal zo nu en dan wel eens behoefte aan hebben.

Virgin River is gebaseerd op de boeken van Robyn Carr. De serie houdt in grote lijnen vast aan de boeken van de schrijfster, maar niet tot in detail. Dat hoeft ook niet, want zoals de serie nu gemaakt is, is hij erg leuk om te bekijken. Wat typerend lijkt voor de boeken van Carr, is dat ze in ieder nieuw boek een ander hoofdpersonage kiest, waarin ze wel voorgaande hoofdpersonen terug laat komen. Zo zijn Jack en Mel altijd aanwezig in de verhaallijn, omdat zij een belangrijk deel van Virgin River uitmaken. Ook in dit seizoen wordt de aandacht iets meer verplaatst naar onder andere Preacher, die zich druk maakt om Paige en haar zoontje. De mannen waarmee hij en Jack in Afghanistan gevochten hebben, komen ook voor in dit seizoen. In de boeken heeft het contact met deze mannen een iets grotere rol, waardoor het leuk is dat ze nu ook zichtbaar zijn in de afleveringen. Mike Venezuela, waar ook een boek over is geschreven in de Virgin River reeks, leer je hier kennen. Voor liefhebbers van de boeken is dit een mooie toevoeging, omdat Robyn Carr het absoluut niet alleen bij het verhaal van Jack en Mel gelaten heeft.

In seizoen 2 van Virgin River zit weer genoeg drama en romantiek. Het hele dorp bemoeit zich dan wel met alles wat er gebeurt, maar dat hoort er nu eenmaal bij in het stadje Virgin River. Voor iedereen die van ziekenhuis drama's, romantiek en humor houdt, is dit zeker een serie om te bekijken.

Recensie: Virgin River - seizoen 2

Virgin River - seizoen 2

1  2  3  4  5