Recensie: The Christmas Cure RECENSIE

Recensie: The Christmas Cure

Vanessa is een arts en houdt van haar werk. Wanneer ze met de feestdagen terug naar haar geboorteplaats gaat, komt ze erachter dat haar vader zijn praktijk wil sluiten. Hier heeft ze erg veel moeite mee, maar ze weet niet wat ze eraan kan doen. Door het samenzijn met haar familie en de contacten in het dorp - waaronder het contact met haar ex Mitch - begint Nessa zich af te vragen of ze hier wellicht toch thuishoort.

The Christmas Cure is een film van Hallmark. Het verhaal gaat over Nessa, die opgegroeid is met een vader die zijn eigen dokterspraktijk had. Van hem heeft ze geleerd hoe ze voor mensen moet zorgen en om ze moet geven, wat ze weer gebruikt in haar eigen werk. Aan het begin van de film zie je dat ze het naar vindt dat ze haar patiënten niet meer ziet na hun bezoek aan de eerste hulp. Dat is iets wat haar wel trekt aan een praktijk in een dorp: de patiënten kennen je en je ziet later dat het goed met ze gaat. Hier is goed op ingespeeld, vooral wanneer ze een kind helpt en het haar goed doet om bedankt te worden.

Helaas hebben de personages verder weinig diepgang. Ze doen weinig met jou als kijker omdat ze geen bijzondere karaktereigenschappen hebben. Nessa is 'gewoon' een arts die het jammer vindt dat haar vader de praktijk wil sluiten. Mitch, haar ex, lijkt wel vriendelijk maar doet verder ook niet veel met je. Net als de vlakke personages van haar broertje en het meisje waar hij indruk op probeert te maken. Jammer, want als hier meer gevoel aan zou hangen, zou de film zeker een hartje meer verdienen.

Doordat het verhaal over Nessa gaat, lijkt het wat langdradig en saai. Er gebeurt namelijk weinig en veel van het verhaal is afhankelijk van de dialoog. Daardoor ligt het tempo niet hoog en raak je gemakkelijk afgeleid.

Wel is The Christmas Cure een feelgood verhaal en er zit genoeg kerstdecoratie en -sfeer in. Hiermee is The Christmas Cure een film die leuk is om een keer te bekijken, maar niet per se eentje die je ieder jaar opnieuw zult willen bekijken.

Recensie: The Christmas Cure

The Christmas Cure

1  2  3  4  5

Vanessa gaat voor het eerst sinds jaren weer kerstvieren in haar geboortedorp, nadat ze de afgelopen jaren als dokter vooral druk was met het beklimmen van de carrièreladder in Los Angeles. Tijdens het diner kondigt haar vader aan dat hij zijn privékliniek zal sluiten. Vanessa betreurt dit, maar heeft een leven in LA opgebouwd. Wel besluit ze, zolang ze toch nog op bezoek is, om haar ouders zoveel mogelijk te helpen in de kliniek; Van het geven van griepprikken tot aan het organiseren van het jaarlijkse kerstdiner voor patiënten, niet is haar te veel. En dan loopt zij ook nog haar jeugdliefde Mitch tegen het lijf, die zich afvraagt waarom zij de kliniek eigenlijk niet overneemt…